Selamlar Doruk Evet toplam 18k aranma hacmi az değil ancak kelimelere baktığımızda hepsinin yanında "near me" yani "yakınımda" eki var. Bu da çoğu aramalarda harita snippet çıkıyor anlamına geliyor.

Google bu snippet olayı ile kullanıcı deneyimini arttırdı ama bir çok sitenin ekmeğini kesti. Bu olaya farklı olarak döviz sitelerini örnek olarak gösterebilirim.

Mesela kullanıcı google'a "dolar kuru" (1m+ aranma hacmi) aramasını yaptığında google snippet çıkıyor. Kullanıcı organik sonuçlardaki döviz sitelerine bakmıyor bile. Veya diyet siteleri. Kullanıcı "elma kaç kalori" aramasını yapıyor ve yine google snippet çıkıyor.

Bunların dışında borsa aramaları dahil bir çok sektörde durum aynı. Tabi bir önceki mesajımda belirttiğim gibi bir de google sonuçlarında verilen reklamları da hesaba katmalıyız.