Internet servis sağlayıcıları, BTK ile regüle ediliyor.
Sizlere bu bilgiyi vermek zorundalar, vermezlerse bahsi geçen telefon görülmenizin zamanını, görüşttüğün agent adının bilgisi ile BTK şikayet sayfasından şikayette bulunmanızı öneririm.
Bildiğim kadarıyla, taahhütten vazgeçildiğinde tüketicinin lehine olacak kısmın ödemesini hesaplamak zorundalar.
Link -> https://akillitarife.com/*******/rehber/faydali-bilgiler/cayma-bedeli
"İnternet cayma bedeli hesaplama" başlığı ve oradaki hesaplamayı baz alabilirsiniz. Sizin 2 yıllık taahhüt ve 2 yıl sonuna doğru olduğu için kampanya ile bedava sunulan modem, kurulum,taşıma vb ücretleri yansıtılır. Kampanya süresinde oluşturulan indirimli fiyat talep edilemez.
"1 yıldan uzun taahhüt süreli sözleşmeler: Tüketici Kanunu'nun 52. maddesinin 4. fıkrasında da belirtildiği üzere bu tip sözleşmelerde tüketici dilediği zaman, gerekçe göstermeden sözleşmesini iptal edebilir ve herhangi bir ceza ödemez"
Ref : https://akillitarife.com/*******/rehber/faydali-bilgiler/cayma-bedeli
Belirtilen kanun ;
"Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması halinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kağıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez."
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Madde 52(4)