tarikcansaybak adlı üyeden alıntı
Bende kayıt olanı ve hizmet açalı 3-4 ay oldu ancak daha hiç bir müşteriye erişim sağlayamadım sanırım keşfette bile çıkmıyor olabilirim. Bu durumda önerebileceğiniz ne var ?
Hocam biz de ilan açıyoruz ama müşteri gelmiyor, neyi yanlış yapıyoruz bilmiyorum
İlk başlarda ben de sizinle aynı konudan dert yanıyordum. O yüzden üyeliği açtıktan sonra forum sitelerinden tanıdığım yakın müşterilerin üyelik oluşturarak ödemeyi bir seferlik Fiverr'den yapmalarını konusunda ısrarcı oldum. Bu sayede 3-5 tane beş yıldızlı yorumum oldu ve benimle beraber hesap açan diğer Fiverr satıcılarına göre bir adım önde başlamış oldum. Bu noktada Fiverr hem satıcıdan hem de alıcıdan komisyon kestiği için dışardan gelen tanıdığım müşterilerime normalin altında bir fiyattan satış yaptım ki ek komisyon ödemesinler. Bu açıdan zarar etmeyi göze aldım, daha doğrusu yaptığım işin karşılığını daha az almış oldum.
Fiverr tefecilik noktasına varacak komisyonlar alabiliyor maalesef. Fakat uzun vadede yükselmeyi başarabilirseniz, size getirdiği müşteriler sayesinde bu komisyonlar bir yerden sonra gözünüze batmamaya başlıyor.
Tanıdığım müşterilerimden gelen yorumlardan sonra Fiverr ufaktan tek tük müşteri göndermeye başladı. Onlara da yeni olmamın sebebiyle genelde düşük fiyattan yardımcı oldum. Bu aşamada doğal bir şekilde gelen bu müşterilere iyi hizmet vermek çok önemli. Hatta yaptığınız işleri ufak tefek raporlarla süslerseniz beş yıldız alma şansınızı artırırsınız. Müşterilerle gereksiz tartışmalara girmeyin ve saçma taleplerle karşınıza gelirlerse en kibar şekilde hayır demesini de bilmek çok önemli.
Fiverr'den nadir sayıda gelen doğal müşterileri de memnun ettiyseniz zaten yavaş yavaş sıralamada yükseliyorsunuz demektir. Evet müşteri arada sırada geliyordu. Bu yüzden o sıralar Fiverr'i hobi veya ek iş gibi görüyordum zaten. İlanlarınızı diğer benzer ilanlarla kıyaslarak özellikle başlıkları kısa ve net tutun. Anahtar kelimeleri yine diğer ilanları gözlemledikten sonra en verimli olanları seçmeye çalışın.
Fiverr müşterileri genelde teknik bilgi seviyesi düşük kullanıcılardır. Yazılım vb. sektörlerde hizmet veriyorsanız gereksiz teknik detaya girmeyin. Örneğin, ben site yapma işi almıyorum ama diyelim ki siz site yapıp satıyorsanız ilanınızda "hosting ve domain almalısınız hatta litespeed destekli bir hosting satın alın lscache yüklenebilirse daha iyi olur" gibi şeyler yazarsanız müşteri bunu bilmeyebilir. Sürekli size sorular sorar litespeed nedir hangi hostingi alacağım vs sürekli sorar siz de yanıtlamakla uğraşırsınız. Haliyle hem siz hem o kişi teknik detaylar içinde boğulursunuz. Bunun yerine, istedikleri sitenin hangi ülkeye hizmet edeceklerini sorup, sonrasında fiyatı artırarak her işi onun yerine siz yapabilirsiniz. Hem böylece siteyi online tutabilmek için düzenli ödeme alıp daha fazla kazanırsınız hem de gereksiz teknik detaylarla boğuşmazsınız. Bu sadece bir örnek tabi. Sıralamayı etkileyen çok fazla faktör var ama ilk aklıma gelen bunlardı.