retrospektif'e kesinlikle katılıyorum. Bu konuda araştırma yapan biri olarak öğrendiklerimi söylemek isterim. Şöyle ki konu içerisinde ki linkler önemlidir. Ki çıkış sayılır yani ben öyle biliyorum. Eğer tanıtım yazısı alıyorsanız veya sitenizde yayınlamak istiyorsanız, benim öğrendiğim ve önerdiğim şudur:
Hangi site ise analiz edin. Pagerank vs. analizleri yapan bir çok site var. Hepsinde yapabilirsiniz, benzer sonuçlar alacaksınızdır. Aynı şekilde siteyi de incelemenizi tavsiye ederim. Ne yayınlıyor, yazıları nasıl. Bodoslama yayın yapanları tabi ki kabul etmezsiniz. Bu incelemeden sonra karar verin yayınlama konusuna. Ayrıca siteyi incelediniz ama içinizde şüphe varsa, nofollow verin. Yazı veren arkadaş beğenmiyor veya işine gelmiyorsa vermesin size yazı mazı :)
Şimdi su soruyu sorabilirsiniz "nofollow linkli biri niye tanıtım yazısı versin ki". Tabi ki vermesini beklenemez. Ama siz de spam yada sandbox gibi tehlikeleri riske edemezsiniz. Gelelim dofollow olayına. Size tanıtım yazısı verenler (maksat sadece hit değil ise) sizin kategorinize dahildir. Size yakın içerik paylaşıyordur. Dolayısıyla incelemenizin ardından dofollow kabul etmeniz mantıklıdır.
Genel bir görüş belirtmiş olabilirim :) ama bahsetmek istedim. Son olarak şunları söylemek istiyorum. Link çıkışları zarar olarak algılanmasın. Yazdığınız yazıya zenginlik katar bu konuda emin olabilirsiniz. Fakat bir yazı içerisinde de 10 tane link vermeyin ve yine retrospektif'in dediği gibi aynı linkleri vermeyin. Yardımcı olabilir diye konumuzseo site kurucusu İsmail Norçin ile Tanıtım Yazıları ve Teknikleri üzerine söyleşi yapmıştım. Faydalı olabilir düşüncesiyle linkledim.