Merhaba arkadaşlar
Yaklaşık 3 ay önce bir site kurdum, ilk bir ay sürekli bir yükseliş trendindeydim, daha hızlı yükselmek için wmarci'ndan bir arkadaştan backlink paketi satınaldım, arkadaş bir hafta içerisinde işini bitirip raporu sundu ancak her şey bir anda tersine döndü grafik yukarı doğru değil aşağı doğru inmeye başladı hatta geçen haftanın başında hitler yerlerde sürünmeye başladı (burada seo çalışması yapan arkadaşın bir suçu yok işini gayet iyi yaptı) sonra Google'ın 100 TL'lik Adwords çeki aklıma geldi, 25 tl hesaba para yatırıp 125 TL'lik Adwords'ü aktifleştirdim, aynı günün akşamı ziyaretçi sayısı %230 arttı ama işte olayın ilginç tarafı şimdi başlıyor ;
Yandex.Metrica'dan baktığımda %230'luk artışın olduğu gün arama motorlarından gelen hitin de bir önceki güne göre %87 arttığı görülüyordu tesadüf olabilir diye düşündüm ve ertesi günü bekledim, ertesi gün %230 'luk hit artışının olduğu günün hemen ertesi yani o günden %130 bir artık sağlandı yani Adwords'e girmeden önceki güne bakarsak %360 lık bir artış demek bu, ve yine Metrica'dan baktığımda arama motorlarından gelen ziyaretçilerin (arama yaparak) bir önceki yükseliş gününden %40 daha fazla geldiğini gördüm.
Yani kısacası Adwords aldıktan sonra reklam kaynaklı ziyaretçilerin yanı sıra arama yoluyla gelen ziyaretçi sayısı da %127 arttı bugün itibari ile artış hala devam ediyor, toplamda Adwords'öncesine göre %500 'ün üzerinde bir ziyaretçi artışı var.
Bu benim nazarımda iki anlama geliyor.
1. Google tamamen olayı ticarete döktü ve parayı veren düdüğü çalmaya başladı ki bu konuda Google çok katıydı biz Adwords alanı arama sonuçlarında üstlere taşımıyoruz sadece reklamlarını gösteriyoruz diyordu.
2. Metrica Reklamlara tıklayarak gelen bir çok ziyaretçiyi sanki arama motorundan gelen ziyaretçi gibi algılıyor.
Eğer 1. madde doğruysa Google SEO'ya Backlink'e savaş açmış gibi görünüyor.
2. madde doğruysa panik yapmaya gerek yok :)
Sizin fikriniz nedir ?