Arkadaşlar yemek sepetine şöyle bir proje sundum ama verdikleri cevap daha ileri seviyede çalışmalarımız var ve şuan çalışmalarımız devam ediyor denildi:=) Eğer işinize yarayıp bu uygulamayı gerçekleştireceğiniz uygun bir siteniz varsa yapmayı denetin derim
Sizlere anlatacağım bu projede; siparişlerinizi tahminen %10 ila 15 arasında artırıp kazanç sağlayacağınızı ve bedava reklam alanı oluşturacağınızı düşünüyorum.
Projemi anlatmadan önce sizlerin de çok iyi bildiği aşağıdaki bilgileri aktarmak istiyorum.
Facebook nüfusu 1 milyarı aşmış durumda ve Türkiye, 31 milyon 247 bin 120 facebook kullanıcısıyla dünya genelinde 6. sırada yer almaktadır.
Aynı şekilde Twitter nüfusu dünyada belirli bir yere sahip. Araştırmalarım sonucu Türkiye’de 9.6 milyon Twitter kullanıcısı bulunmaktadır.
Projemin uygulamaya geçilmesi için, web sitenize facebook ve twitter üzerinden kullanıcı girişi yapılmasına izin vermeniz gerekmektedir. Web sitenizde kullanıcıların üye olması için bir yol bulunmaktadır. Bu yol ise üyelik formunun doldurulmasıyla gerçekleşmektedir. Facebook ve Twitter uygulamasını sitenize dahil ettiğiniz takdirde; hem kullanıcıyı bu zahmetten kurtaracaksınız hemde projemize gidecek alt yapıyı oluşturmuş olacaksınız.
Siparişleriniz %10-15 Artırmanın Yolu ve Bedavaya Reklam Yaparak Sesinizi Farklı Kitlelere Nasıl Duyuracağınızı Anlatacağım. Lütfen Bu Anlatacaklarımı ve Sunduğum Örnekleri Sonuna Kadar Okuyunuz.
Yukarıda belirttiğim gibi web sitenize Facebook ve Twitter üzerinden üye girişleri yapılmaya başlandığında, bazı uygulamalara sahip olacaksınız. Facebook ve Twitter üzerinden giriş yapılmasını herkes söyleyebilir. Benim fikrimin özelliği kendime özgü sipariş modülü gerçekleştirmek ve reklamı ücretsiz bir şekilde milyonlarca kitleye ulaştıracağınızı bildirmek.
Aşağıdaki resimle uygulamayı anlatmak istiyorum.
Resimde görüldüğü üzere Facebook ve Twitter üzerinden ilk defa web sitenize üye olanlara şu soru sorulacaktır. ‘YemekSepeti senin adına herkese açık paylaşımda bulunmak istiyor.’
Türkiye’deki kullanıcılar genellikle bu açıklamayı bile okumadan hızlı giriş yapmak istediklerinden tamam a basıyor. Böylece kullanıcı profilinde paylaşımlar yapabilmeniz için erişim sağlanacaktır.
En kötü ihtimalle web sitenize Facebook ve Twitter üzerinden üye olurken kullanıcıların yarısının bu uygulamayı kabul ettiğini varsayarsak; birazdan anlatacağım konuda reklamınızın ne kadar kitleye ulaşacağını göreceksiniz ve bu uygulamayı nasıl kullanacağınızı küçük bir örnekle anlatacağım.
Not: Eğer Facebook ve Twitter’dan üye girişi yaptığı anda bile reklamınızı profile gönderecek bir yazılım yapılabilir. Bizim hedefimiz daha çok yapılan siparişlerin üzerine olacak.
Örneğin; Facebook üzerinden üyeliğini gerçekleştiren ve profilinde herkese açık paylaşım iznini veren Songül isimli kullanıcı web siteniz üzerinden pasta siparişi verecektir.
Seçeceği pastayı sepetine ekleyip siparişini gerçekleştirdiğinde siparişiniz bize ulaşmıştır mesajını alıp pastasının gelmesini beklemektedir. Songül, herkese açık paylaşım iznini verdiğinden dolayı yaptığı tüm siparişler Facebook profiline yansıyacak.
Örnek vermek gerekirse; Songül şuan YemekSepeti.com üzerinden sipariş verdiği pastayı afiyetle yiyor gibi.
Not daha yaratıcı reklam cümleleri de kullanılabilir.
Buradaki amacımız güzel bir reklam olmasını sağlamak artı Songül’ün profilindeki tüm arkadaşlarının bunu görmesini amaçlamaktayım. Yemek; insanlar için sadece açlık hissinden ibaret değildir. Özellikle tatlı çeşitleri ve meyveler insanların canının çekmesinden kaynaklı bir ihtiyaçtır. Songül’ün profilinde bu reklamın ücretsiz olmasının avantajından yararlandığımız gibi arkadaşlarının canının çekmesini sağlayacağız. Hatta bunun üzerine yorumlar, beğeniler ve geyikler yapılacağına kuşkum yok. Yemek Sepeti bu sayede insanların zihninde büyük bir yer edinecek ve o an için canı çeken kullanıcıların da sizin web siteniz üzerinden sipariş vereceğine inanıyorum.
Türkiye’deki insanların çoğu Facebook’ta zaman geçirip paylaşımlar yapmaktadır. İnsanlar nereye giderse konumlarını bildiriyor. Gittiği restauranttan tutun, hangi avm’den an itibariyle alışveriş yaptıklarını bile yazıyorlar. Kısacası yaptıkları herşeyi arkadaşlarına daha doğrusu Facebook’taki duvarına yazmaktan üşenmiyorlar. Onlar için reklam ve sosyallik gibi bir şey. Yemek Sepetinin de böyle bir uygulama yapmasının kullanıcıları için bir sorun oluşturmayıp aksine onlar için güzel bir paylaşım olacağını düşünmekteyim.
Ayrıca bu uygulamayı yemek sepeti üzerinde düşünmemin nedeni insanların yiyeceğe her zaman ihtiyaç duymasıdır. Normal bir e-ticaret sitesinde de siparişi yapan kişinin facebook profilinde plazma tv aldı yazması o kadar ilgi göstermez. Hem bütçeler uygun değildir hemde ihtiyaç olarak algılanmaz. Bu uygulamanın en güzel uygulanacağı alanının sizin web sitenizin olduğuna inanıyorum.
Rakamlarla ne kadar kitleye ulaşabileceğimizi kısaca belirtmek istiyorum.
Günlük 5 bin sipariş; Facebook ve Twitter üzerinden web sitenize giriş yapan üyelerinizden gerçekleştiğini düşünürsek; 5 bin profile reklamınız otomatik olarak yansıyacak. Bunun dışında siteniz üzerinden sipariş veren Facebook kullanıcılardan birinin ortalama 400 arkadaşı olduğunu var sayarsak. 200 bin kişiye ücretsiz bir şekilde bu reklamı ulaştırmış olacaksınız.
200 bin kişinin direk internet kullanıcısı olması da bir avantajdır.
Yukarda verdiğim bu örnekte ‘Songül şuan YemekSepeti.com üzerinden sipariş verdiği pastayı afiyetle yiyor’ Arkadaşlarının yorumlarına ve beğenilerine sebep olacak. Toplum olarak beğenmeyi ve yorum yapmayı da çok severiz. Bu mesaj diğer profillerde de görünmeye başlayacak. Nasıl mı? Songül’ün bir arkadaşı Yorumunda Pastadan bir dilim bana da ayırırsın artık dediğinde. Yorumu Yapan veya beğenen kişinin de arkadaşlarına otomatik olarak reklamınızı ulaştırmış olacağız.
Böylece reklamınız günlük milyonlarca kitleye ücretsiz bir şekilde ulaşmış olacak.
Yemek Sepeti’nin kurulum amacı, internet kullanıcılarının siparişini gerçekleştirmek olduğu için hem bu ihtiyacı karşılayacak hemde sosyal medyadaki takipçilerinizin yorumlarını da artıracak bir uygulama olacağını düşünmekteyim. Ayrıca Facebook ve Twitter’ da tüm firma yetkileri bu yorumları, paylaşımları gördükleri için ve en önemlisi binlerce insanın gerçekleştirdiği siparişlere şahit olacaklarından dolayı yemek sepeti bünyesinde firmalarını barındırmak isteyeceklerdir.