Daha bugün SEO bloglarının birtanesinde dolaşırken rastladığım güzel bir yazıyı kendimce çevirmek istiyorum. Çok hoşuma gitti aslına bakarsanız.
Uyarı: Bu bir rant. Küçük bir rant.
Google'ın Panda ve Penguen güncellemelerinin arama sonuçlarının performansını arttırmadığına karar verdim. Eminimki uzun bir yazı ile bir saat boyunca bunu dinlemek istemezsiniz. O yüzden kısaca anlatacağım.
Google bir işletme.
Google'ın işi öncelikle reklamlar (PPC) aracılığıyla para kazanmak.
SEO, Google'a direk olarak para kazandırmıyor.
Büyük siteler, organik trafik almak için büyük paraları SEO şirketlerine yatırıyor.
Google, SEO'yu PPC için bir rakip olarak görüyor.
Google, sitelerin binlerce linki satın almak için büyük paralar harcadığını biliyor.
Google, bu büyük paralardan pay almak için bir plan yaptı.
Google, çok fazla link alan sitelerin değerlerini düşürdü.
Bu siteler organik trafik bazında hit kaybettiler.
Bu sitelerin trafiğe olan ihtiyaçları var.
Siteler daha önce SEO için harcadıkları paraları Google'da reklam (PPC) için harcamaya başladı.
Google, bu paraları cebe attı.
Google, açıkca SEO'ya ilişkin kafa karıştıcı propagandalara devam etti.
Google güçlendirilmiş araçlarını ücretsiz olarak reklamveren panellerine koydu(Google Adwords-Keyword Planner Tool mesela)
Google, site sahiplerine ücretsiz reklam kuponları dağıtıyor.
Google, siten penalized cezası almış olsa bile, ücretli reklamlar yoluyla trafik almana hiçbirşey demiyor.
Böylece daha çok site SEO yerine PPC için para harcamaya başlıyor.
Google daha çok para cepliyor.
Kaliteli siteler organik arama sonuçlarında düşüyor.
Çöp diyebileceğimiz siteler ise ne SEO'ya ne de PPC'ye para harcıyor.
Google bu çöp sitelerin ceza almasını sağlıyor ve kurallara uymadıklarını açıklıyor.
Google kazanıyor.
SEO kaybediyor.
Kaynak: Google Seni Nasıl Kullanıyor?