WordPress’in hangi sürümüyle gelmişti hatırlamıyorum ama ilk çıktığı zamanlar oldukça popülerdi “Etiket Bulutları”. Sitelerin genelde yan menülerinde, yazılara girilen etiketlerden site genelinde en çok kullanılanları listelenirdi. Daha çok kullanılanlar daha kalın, daha belirgin olur; daha az kullanılanların ise yazı fontu daha küçük olurdu.

Şu sıralar ise WordPress (ya da Blogger, Joomla, hiç fark etmez; hepimiz için durum aynı!) kullanan blog yazarlarının aklına gelen sorulardan birisi de şu: “Etiket bulutu SEO’ya nasıl etki eder?”

İlk zamanlarında popüler olduğu kadar faydalı da olan etiket bulutları, artık eski etkinliğini kaybetmiş durumda. Aşağıda bir video paylaşacağım. İngilizce bilen arkadaşlar, Google WebSPAM ekibinin başında bulunan Matt CUTTS‘ın bu konuyla ilgili resmi cevabını dinleyebilirler. İngilizce bilmeyenler için videonun altında gerekli açıklamaları yapacağım.



Matt CUTTS özetle şunu söylüyor:

Etiket bulutları eskiden popüler ve faydalıydı, ancak artık değiller. Az sayıda etiket sayfanıza zarar vermez, ancak bir “etiket bulutu”, sayfanızdaki link çıkışlarını arttıracağı için sayfanızın istatistiğine zarar verir.

Google’ın WebSPAM ekibinin başındaki insandan bu cevabı duymak, bu konudaki soruların da önüne geçiyor olsa gerek. Etiket bulutu kullanmamanızı öneriyorum!

Kaynak: http://www.candanblog.com/etiket-bulutu-ve-seo/