Otello57 adlı üyeden alıntı
Öncellikle merhaba, konuyu açıp bizi bilgilendirdiğiniz için şimdiden teşekkürler.
Ben sitem hakkındaki görüşlerinizi bekliyorum, zira hitlerim de son üç aydır bir azalma yaşıyorum. Kendimce bazı seo çalışmaları yaptım ve yapmaktayım. Sizde bu konuda bana bi kaç yol gösterirseniz çok memnun olurum.
http://www.ayancuk.com/koyler_1.asp
Birbirine bağlı sayfalarla daha iyi verim almak için,
Öncelikle ana sayfanızda 622 link var. Bu genel verimi düşürür, ki, /koyler_1.asp sayfası da bu güçten etkilenir. koyler_1.asp sayfasında ise 204 link var. Dış linkleriniz de mevcut. Bu dış linklerde eğer yok saymasın arama motoru demiyorsanız (diyorsanız no follow etiketi kullanıyoruz) bu durumda do follow etiketi kullanmıyoruz. Etiket kullanmamak zaten do follow statüsünde değerlendirilir. Ayrıca hiç etiket kullanmayana göre, kullananın aldığı verim daha düşüktür. Muse etiketi kullananın ise, hiç kullanmayana göre etkisi daha fazladır. Biraz daha açalım sembolik bir puanlama varsayalım;
1 Puan : no follow
2 Puan : do follow
3 Puan : etiketsiz bağlantı
4 Puan : muse etiketi kullanan
Örnekte fark etti iseniz no follow etiketine 0 puan yazmadık. Çünkü hangi etiketi kullanırsanız kullanın eğer bir site size link veriyor ise, sitenin gücüne eş değer oranla bir fayda sağlarsınız. Genellikle faydasız olduğu kanısı olsa da, no follow bile fayda sağlar.
Pr si -1 olan, o sayfanın ziyaretçisi 3-5 kişi olan ve Google tarafından arşiv statüsüne konan bir sayfadan alınan no follow link ile, Pr si yüksek olan, o sayfa ziyaretçisi binleri bulan ve ziyaretçi açısından devamlılık gösteren bir sayfadan aldığınız no follow linki aynı değildir. Burada keramet no follow yada do follow etiketinde değil link veren sitenin kendisindedir.
Dış bağlantı verdiğiniz siteler sanıyorum ki size ait. Peki siz bu linkleri nasıl vermelisiniz? Yukarıdaki puanlamayı şimdi sebepleri ile açalım;
No follow etiketi ile verirseniz : b sitesi +puan alır, indexlenme oranınıza etkisi olur ve bu artı puanı verirken, link verdiğiniz site kendi gücünden hiçbirşey kaybetmez.
Do follow etiketi ile verirseniz : b sitesi bir önceki etkiye göre daha büyük bir +puan alır, indexlenme oranınıza etkisi olur ve link verdiğiniz site kendi gücünden eş oranla vermiş sayılır. Ek olarak yıllık priyota takılırsınız. Link alım satım işleri yapıyorsanız, link kaldırıp ekleme gibi dış bağlantılar yenileniyor ve her defasında site url leri değişiyor ise bu, link veren sitenin şüpheli işleme konulmasına sebep olur. Peki cezası nedir? Öncelikle direkt bir ceza söz konusu değil, adı üstünde, şüpheli işlem. Haklı da olabilir henüz net değil. Bu aşamada yavaş yavaş sitenin gücü düşer, fakat pr değeri çoğu zaman aynı kalır. Bu site sahibini yanlıtır, hiçbir şey olmuyor algısı yaratır ve yoluna böyle devam eder. Sonucunda ise, ben nerde hata yaptım acaba diye sorunu çok başka yerlerde arar.
Etiketsiz bağlantı : Tamamen doğal backlink sayılır. B sitesi bir öncekinden daha fazla yarar alır, indexlenme oranınıza etkisi olur, pr değerine etkisi olur ve eş orantılı şekilde link veren sitenin gücünden düşer.
Muse etiketi ile verirseniz : b sitesi bir önceki etkiye göre daha fazla yarar sağlar, indexlenme oranına etkisi olur, pr değerine bir öncekinden daha fazla etkisi olur. Bunun sebebini örnekleyelim, Erdal bakkal size migrostan övgü ile bahsetti. Siz şunu düşünürsünüz, Erdal bakkalın pek bi numarası yok, kurumsal bile değil, ama her şeye rağmen aynı kategorideki başka bir işletmeyi hiçbir yakınlığa sahip olmadığı halde övüyor. O halde cidden bu migros kaliteli olabilir.
Diğer örnekte tam tersini kurgulayalım ve muse etiketine örnekleyelim. Migros bir röportajında şöyle söylemiş : sektörde ilham aldığımız, bizim için çok değerli ve üstaddır Erdal bakkal. Siz şunu düşünürsünüz, ben bu erdalı tanımıyorum ama migros bunu dedi ise muhakkak bi kalitesi vardır. İkisinde de etkisi aynı gibi algılansa da muse de kalite farkı olduğundan backlink pr nize Trustrank değerinize daha da fazla artı sağlar. Eksi yanı ise, veren sitenin gücünden daha fazla yemesi.
Buna göre bu linkleri ne yapmak istiyorsunuz siz karar verin. Artısına eksisine bakarak. İçeriklerinizde iç linklemeleri muhakkak yapın. Onlar, en iyi backlinklerdir. Köy içeriklerindeki ilk cümleleri kalın yapn.
“Kaplanköy Köyü; Şanlıurfa ilinin Merkez ilçesine bağlı bir köydür. “
Gördüğünüz gibi çok uzun oluyor ama burada önemli olan mantığı kavramanız. Dahada uzatmamak için siz bunları yapmaya çalışın. Siteniz indexlensin bu hali ile, o aşamadan sonra diğer eksiklere geçelim.