MooNDaY adlı üyeden alıntı

Sadece bir şehre hitap eden firma ekleme sitesi açtım. Meta-tagına evrensel yerine bölgesel olarak seçim yapıp eklesem:



Bunun bana yerel aramalarda + faydası olur mu ?


Dış ülkelerle ziyaretçi bakımından ilişiğiniz yoksa, kullanıla bilir. Fakat artık local bağına gerek kalmayan bir sistem var. Size faydası olur mu konusunda yerel aramalarda olur. Fakat bu fayda büyük çaplı bir fayda olarak algılanmasın. Kullanıp kullanmama konusu tamamen kullanacağınız site ile ilgili. Dünyada, Türkiye nüfusunun en az 3 katı Türk var. Bu kişiler aramalar yapıyor. Sizin siteniz bu çemberin içinde ise yerelde 10 kişi fazla çekerken genelde 50 kişiden olma durumu ile karşı karşıya kalabilirsiniz. Eğer siteniz bu çemberin içinde değil ise kullanabilirsiniz. Örneğin bir ürün satıyorsunuz ve bu ürün zaten her ülkede mevcut. Dış ülkeden müşteri potansiyelin sıfır, o halde kullanabilirsiniz. 50 kuru kalabalık olacağına, 2 müşterim olsun diyebilirsiniz. Fakat bunun dışındaki siteler için konu daha farklı olacaktır. Google com, co.uk, ru vs gibi uzantılarda geri plana itilirsiniz, ki bunu film, oyun, haber gibi siteler istemez.

Her ülkedeki arama motoru algoritmaları farklıdır. Örneğin yahoo! İçin Google arama motoruna yaklaşamaz bile der çoğu kişi, fakat yahoo! Amerika’da Google’dan daha fazla kullanılır. Türkiye’deki algoritması zayıf sadece, o da Türkiye pazarını şu ana kadar ciddi olarak ele alıp üstüne düşmediğindendir. Google Türkiye’ye önem veriyor ve fazlasıyla. Bu yüzden Türkiye’de diğer arama motorlarından daha önde. Siz local yazarken Google arama motoruna değil tüm arama motorlarına local demiş olacaksınız. Aldığınız ziyaretçiler, bing, yandex, yahoo gibi sitelerden hatrı sayılır sayıda ise, bu sefer diğerlerini riske atmış olacaksınız. İşin mantığını anlatmaya çalıştım bu noktada.

Kullanılabilir yada kullanılmamalı diyemeyiz. Kiminin işine yarayacaktır kimine zararlı olacaktır. Burada sitenin kendisi belirleyici etken olur. Her iki durumu da anlattım. Sitenize göre seçim size aittir.