Matt Cutts abimizin yukarıdaki en son videosunda derki; Google PageRank güncellemesi artık daha düşük periyotlarda gerçekleşiyor. Ve belkide yakında tamamen yok olabilir...
Peki PageRank aslında nedir; PR değerinde yüksek rakamlara ulaşmak ne index sayısı ne siteye her gün yazı girmek nede özgün yazı yazmak ile doğrudan alakalıdır. PageRank o sayfaya diğer sitelerden, sosyal medya hesaplarından vs. gelen linklerin sayısı ile alakalıdır. (tabi nasıl verildiği, sitenin kalitesi, linkin özelliği vs. önemlidir.)
Videoda söylediği üzere dolaylı bağlantıda ise ilgili sayfanız, içeriğiniz iyiyse ilgi çekici farklı veya bilgi veren önemli bir konuysa; sitenize gelen kullanıcılar sayfanızdan alıntı yapar, paylaşır ve link verir böylece PageRank değerinin artmasına katkı yapar.
Bunun haricinde sadece site dışı değil, site içerisindede doğru link yapısını oluşturmalısınız.
PageRank Google tarafından o sayfanın ilgili arama sorgularında alakalı ve beğenilen bir sayfa olduğunu belirlemek amacıyla kullanılır. Fakat Google algoritması içerisinde bu PR değeri, sitelerin arama sorgularında üst sıralarda yer alması için kullanılan onlarca değerden birtanesidir ve gün geçtikçe önemini kaybediyor. PR'ı 0 olan bir sayfa bile PR'ı 5 olan sayfanın üstünde yer alabilir.
Sonuç olarak PageRank değeri aynı Alexa değerinde olduğu gibi sadece link alım satımı yapanlar tarafından hala büyük rağbet gören aslında tam da bu sebepten dolayı Google tarafından arka planda bırakılmış bir veriden başka birşey değildir.