Evet katılıyorum. Bunu tecrübelerim ile de destekliyorum. Bir sitemde hiç seo yapmadığım halde ilk sıraya geldiğini gördüm. Bu sitemde site haritası dahi oluşturmamıştım.
Sitenin tahminimce en büyük artısı, ziyaretçilerin uzun süre sitede kalmalarıydı. Doyurucu ve sade bilgi sunuyordum. Yıllardır piyasada olan siteler bile kelimelerinde benim altımda seyrediyorlardı. Tabi bu sıradan bir projeydi ve iki yıl sonra vakit ayıramayarak, site zirvedeyken kapattım. Şu anda çok daha iyi konuma gelebileceğim bir proje üzerinde çalışmaktayım. Konuyu dağıtmadan devam etmek gerekirse...
Kişisel fikrim olarak seo;
Ziyaretçilerin sitede geçirmiş oldukları süre ile doğru orantılıdır. Eskiden bir takım etiket, backlink gibi yollar ile öne çıkılabilirken, artık işe yaramamaktadır. Öyle gibi görünse de uzun vadede hüsranla sonuçlanacaktır.
Arama motorları akıllandılar. Özellikle de Google artık oldukça kurnaz davranıyor bu konuda. Gözlemlerim sonucunda, Alexa ve backlinkin artık seo anlamında değersiz olduğunu düşünüyorum. Bu iki seo unsuru da kötüye kullanılabileceğinden, Google'ın ilgisini çekmeyecektir.
Sosyal medya önemini koruyor. Tabi bu durumda etkileşim çok önemli. Yani sitenizdeki içerikleri sosyal medyada ziyaretçilerin paylaşmasını, yorumlamasını, beğenmesini ve önermesini sağlamanız gerekmektedir.
Üzerine basarak ifade etmek istediğim bir diğer husus da, seo konularına çok fazla zaman ayrılmaması yönündedir. Bunun yerine içerik üretmek çok daha iyi bir seo adımıdır. Backlinke ayırdığınız bütçeyle, Google ya da Facebook'da reklam vermeniz, siteniz açısından daha kârlı olacaktır.
Son olarak, seoda her söylenene inanılmamasını salık veririm. Sebebine gelince, rekabet her alanda o kadar çok kızıştı ki, artık rakipler öne çıkmak için ellerinden ne geliyorsa yapabiliyorlar. Bazıları sırf rakiplerinin önüne geçebilmek için seo sitesi açarak yanlış bilgi dağıtabiliyorlar.
Bir ek daha yaparak bu konudaki yorumumun sonuna gelmek isterim.
Siteleri çok fazla sorgulamamak kanımca Google'ın ilgisini çekiyor. Şöyle ki, diyelim sitenizi günde defalarca
Page Speed Insights aracında sorguluyorsunuz. Google'da tahminimce şöyle düşünecektir algoritma olarak;
'Bu adam sitesini günde onlarca defa benim servisimi kullanarak sorguluyor, demek ki amacı seo yaparak ön plana çıkmak. Öyleyse bu kişi ziyaretçi için değil, kendi için çalışıyor' diyerek sitenizin karnesine -1'i yazacaktır. Fakat hiç sorguyla falan işi olmayan kişinin sitesine de bakarak, 'Bu sitenin sahibi, seo ile vakit kaybetmiyor, demek ki gerçekten ziyaretçi odaklı çalışıyor' diyecek ve değerlendirme hanesine +1 ekleyecektir.
Tabi bunlar kişisel düşüncelerimdir. Bu tür algoritmaların çözülmesi hatta varlığı bile tartışma konusudur.
Bütün seo teknikleri eskiyebilir ama ziyaretçinin sitede geçirdiği sürenin etkisi daima varlığını koruyacaktır bence. Değerli vaktini ayırıp okuyan kişilere teşekkür eder, iyi çalışmalar dilerim.