Bende metrica kullanmaya yeltendim, header kısmına kofi koydum , gelen ziyaretciler metrica verilerini girebiliyordu, footer koydum yine aynı şekilde veriler görünüyordu . Bu yüzden kaldırdım, birde metrica da dikkatimi çeken birşey vardı , sadece yandex ten gelen kişilerin hangi kelimeden geldiği gosteriyor, google gelen kişilerin hangi kelime üzerinden geldiği görünmüyor sadece google gösteriyor
arama motorları bazı durumlarda anahtar kelimeleri gizlemektedir. Analytics' te bu durum not provided olarak adlandırılır. Görünmemesi gayet doğal.
Metrica'da webvisor adında bir teknoloji var. Bazı ziyaretçilerin sayfanızda neler yaptığını kayıt edip (Fare hareketleri, bastığı tuşlar, tıkladığı yerler vb.) daha sonra izlemenize fırsat veriyor. Bu da reklam yerleşimi açısından çok önemli bence. Bu yüzden metrica diyorum.
bencede bu özellikle beraber verilmesi gayet iyi, google analytics açık kaynak olarak scriptlere izin veriyor, aynı işlemler analytics te de yapılabilir.