Değişkenleri sadece birkaç seçenekle sınırlamayın. Rekabet ettiğiniz tek şey de Google değil.
Diyelim ki iki tane site açtınız. Yazılanlardan gidelim.
1. Site %100 doğal yollardan ve spam denecek hiçbir içerik yok ve yavaş yavaş otoriterleşiyor.
2. Site de spam çöplüğü ama bir anda aldı başını gidiyor. Adsense geliri ilk sitenin kat be kat üstünde.
Şimdi yorumlarda şu var: Eğer kısa vadeli düşünüyorsan Google spam sitene penalty cezası verir. Kazanç kazançtır deyip 3-5 aylık Adsense gelirini riske atacaksan devam et.
Diğeri ise olması gerekeni yap ama göreceksin zamanla siten hem otoriter olacak hem sıralaması artacak hem de gelir getirecek.
Peki adam para harcadı ve özgün içerik satın aldı. Yine para harcadı özel tema yaptırdı. Ziyaretçi deneyimi için olması gereken ne varsa denedi. Ben de bu adamın rakip sitesiyim ve gittim adama hacklink uygulattım. Çünkü adam sıralamada yükseliyor ve beni tehdit ediyor. (Yok mu bunu yapanlar?) Peki şimdi bu adamın bir sürü değersiz linkle boğduğum sitesi önce sıralamadan, ardından da cezayla internetten uçtu gittiğinde Google ne diyecek? Git o linkleri bana bildir. O linklerin kaldırılması ne kadar sürecek? Kimbilir artık ne zaman. Linkler silinmeye başladığında ben bunu yeniden uyguladım diyelim. Adamın sürekli artan bir gideri birikiyor.
Çoğunuzun bu durum başına gelmiştir. Ne zaman eski bir sitenin karşısına dikilmeye başlarsanız bu dediklerim aynen işler. O yüzden Google bu konuya bir çözüm bulmadıktan sonra siz istediğiniz kadar spam yapın ya da temiz çalışın her türlü aynı risk devam eder.
İnsanlar disavow aracına kurtarıcı gözüyle bakıyor ama o linkler sadece Google tarafından nofollow olarak etiketleniyor. Tamamen silinmiyor.
Sonuç olarak ister kısa vadede düşün, ister uzun vadede; rekabete giriştiğin sektör de en az Google kadar risk unsuru barındırır ve doğal mı spam mı bakmaz.
İnternet yatırımı her zaman kumardır.