TV Reklamlarını ne kadar takip ediyorsunuz bilmiyorum ama Türkiye'deki kreatif ajanslar son dönemlerde uluslararası piyasalara yön verebilecek, "biz burdayız" diyebilecek içeriklere imza atıyor. Bunun son örneğini de biraz önce Emlak Jet'in Yılmaz Morgül ile hazırladığı TV reklamında gördüm.
EmlakJet'in bir önceki reklam kampanyasındaki tekno "emlakjeeet" jingleı özellikle Twitter'da ve Ekşi'de büyük bir dalga konusu olmuştu. Şirket, bunu bir yanlış olarak görmektense, "Nasıl pozitife çeviririz?" düşüncesiyle hareket edip, Yılmaz Morgül'le son derece olumlu olduğunu düşündüğüm bir çalışmaya imza atmış. :)
Çok uzatmadan videoları da ekleyeyim:
İnsanı sinir küpü haline getiren, eski Emlak Jet reklamı:
Yılmaz Morgül ile hazırlanan, yeni Emlak Jet reklamı:
Emlak Jet'in kullandığı bu reklam stratejisi hakkında sizin görüşleriniz neler?
Yasaklı ve yapılması uygun olmayan şeylere karşı arzu duymak aslında her insanın içinde vardır, millet olarakta her zaman ezilenin, mazlumun yanındayız. Reklamda da "söylemeee söylemeee " dedikçe ister istemez milletimizin bu sese alışacağını ve sahipleneceğini düşünüyorum reklamda "söyleee söyleee" dedikçe emlakjeeeett dense insanı çıldırtabilecek bir reklama dönüşeceği de yadsınamaz. Gayet başarılı :)
Yasaklı ve yapılması uygun olmayan şeylere karşı arzu duymak aslında her insanın içinde vardır, millet olarakta her zaman ezilenin, mazlumun yanındayız. Reklamda da "söylemeee söylemeee " dedikçe ister istemez milletimizin bu sese alışacağını ve sahipleneceğini düşünüyorum reklamda "söyleee söyleee" dedikçe emlakjeeeett dense insanı çıldırtabilecek bir reklama dönüşeceği de yadsınamaz. Gayet başarılı :)
Heh şöyle, ana konuya dönelim. :)
Evet, reklamın ana metninde çok güzel bir oyun var açıkçası. TV Reklamcılığında en çok bu zeka kullanımını seviyorum zaten. O yüzden de bir hayli ilgimi çekiyor.
Peki ilk reklamdan ikinci reklama geçişi nasıl yorumluyorsunuz? Aralarında tahminimce 4-5 aylık bir süreç var
cnrsgr Büyük ihtimal ile planlı bir şekilde gerçekleştirilmiştir. Üçüncü reklam filminde insanlar evlerinin balkonuna çıkmış Yılmaz Morgül söyleme söyleme dedikçe "emlakjet" diye bağırırken görürsek şaşırmam(hem sloganın sahiplenilmesi, dile dolandırma. Hemde güvenli olduğunu ve birçok kişinin ev sahibi olduğu anlatılabilir) . Üçüncü reklam filmi artık aşinalık oluştu düşüncesiyle oluşturulacaktır. Genel olarak reklamlarda gözlemlediğim 1. Ana içerik, sloganın jingle ile direkt aktarılması (tepki ölçme) 2. Sloganın öne plana çıkartılması, ana içeriğin arka plana alınması (anımsatma) 3.Sloganın ana içeriğe uyarlanması (uygulama) 4.Sloganın nesneye yüklenmesi (anımsatma)
cnrsgr Büyük ihtimal ile planlı bir şekilde gerçekleştirilmiştir. Üçüncü reklam filminde insanlar evlerinin balkonuna çıkmış Yılmaz Morgül söyleme söyleme dedikçe "emlakjet" diye bağırırken görürsek şaşırmam(hem sloganın sahiplenilmesi, dile dolandırma. Hemde güvenli olduğunu ve birçok kişinin ev sahibi olduğu anlatılabilir) . Üçüncü reklam filmi artık aşinalık oluştu düşüncesiyle oluşturulacaktır.
Genel olarak reklamlarda gözlemlediğim
1. Ana içerik, sloganın jingle ile direkt aktarılması (tepki ölçme)
2. Sloganın öne plana çıkartılması, ana içeriğin arka plana alınması (anımsatma)
3.Sloganın ana içeriğe uyarlanması (uygulama)
4.Sloganın nesneye yüklenmesi (anımsatma)
Evet, genel stratejiler bu şekilde işliyor. Geleneksel reklamcılık içerisinde en çok bu örnekler ortaya çıkıyor.
Ama hangi açıdan bakılırsa bakılsın Emlak Jet veya Emlak Jet'in ajansı attığı bu adım ile başarı oranını önemli ölçüde yükseltti diye düşünüyorum. :)
Sloganın nesneye yüklenmesindeki en büyük çamurluğu ise global pazarda Mc. Donalds - Burger King kapışmasında seviyorum. Ateş Vs. Palyaço kapışmasından daha ne kadar içerik üretecekler, merakla bekliyorum. :)
Tabi ki çok başarılı bir çalışma gerekleştirilmiş.
Ayrıca benim de dikkatimi çeken bir başka olay, Turkcell in Selocanı önplana atıp selocanı çağa uygun reklama sunması. Ancak TT ve Vodafoneun buna sessiz kalması.
Günümüz reklam ajanslarının günümüzü takip etmekten çok geçmişten bugüne gelmeleri geleceği görmeleri açısından daha doğru olacaktır diye düşünüyorum.
Reklamları takip etmekten keyif alan tek kişi olmadığıma sevindim :) takibe devam...