metro******* adlı üyeden alıntı
Hocam port binanızda ya vardır ya yoktur 1.dairede var 3. dairede yok lafını kim söylediyse benimle yüzleştirin onu. :)
Kendim bizzat santral kurulumu yanısıra internet bağlantılarını sonlandıran firma sahibiyim. Türk ******* dsl/vdsl hattını genelde bina girişindeki ankastre kutularına kadar getirip çok uğraşmak istemedikleri için sonrasına karışmazlar.
Ben kendi evime internet hattı bağlatmak istediğimde binamıza gelen 10'luk kablonun 5inin arızalı olduğunu ve kalan diğer 5inde komşuların çoktan kaptığını öğrendim. hattı test cihazıyla kontrol ettiğimde 5mbit hızı zor aldığını öğrendim.
Yani asıl yapılması gereken binamıza gelen yetersiz ve bozuk kablonun değişmesi gerektiğidir. Türk ******* firmasındaki tanıdıklarıma konuyu paylaştığımda kablonun değişmesi için en az 6 ay beklersin cevabı hemen b planına geçmeme sebep oldu.
Şimdi yapılacak 2 seçenek var tesisat arızası ve port yetersizliği yüzünden *************un veremediği hizmeti ben veririm diyen firma yalan söylüyordur. Hiç bulaşma.
Çözüm 1-) yan binanızda yada karşı binanızda ******* kutusu müsaitse ve ilgili binadaki ******* kutusunda (genelde apartman girişlerinde olur) sizin binadaki ******* kutusuna kablo çekme şansınız varsa hemen *******dan adres değişikliği başvurusunda bulunup gözünüze kestirdiğiniz binanın adresini veriyrsunuz. ******* çalışanı hattı bina girişinde bırakacak sizde çektiğiniz kabloyu *******un bıraktığı kabloya bağlayıp interneti kullanabileceksiniz.
Çözüm 2-) Varsa Türksat kablonet ten hizmet alın ki her binada altyapıları bulunmuyor. bu durumda 4.5g hizmeti veren türkcell vodafone vs gibi firmalardan sim kart alıp kablosuz internet kullanmak ki ben tavsiye etiyorum çok pahalı malesef.
Benim sorunumu nasıl çözdüğüme gelince öğrendimki karşı binamızdaki komşular mutlu mesut internete giriyorlarmış hemen düzgün bir şekilde iki bina arasına kablomu çektim. Adres değişikliği başvurusu yaptım . Gelen ******* görevlisine hattı kutuda bırakmasını bağlantısını kendim yapacağımı söyledim. Ve yaptım..
Sonuç:
30 mbps internet = 50 TL ye kullanyorum
Dip not: altyapıyı sağlamakla yükümlü olan ve bunu sağlamayan x firma (kim olduğunu biliyorsunuz) karaktersiz ve şerefsizdir.
Bizi sadece tek bir firmaya mahkum eden altarnatif çözüm üretemeyen devlet görevlilerini de Allaha havale ediyorum.
Hocam, 1 2 4 de yok 3de var dediğim olay benim karşılaştığım bir olay. İnternet üzerinden altyapı sorgulaması yapıyorum her siteden. Ben daire 1'de oturuyorum dedim ki dur bakayım diğerlerine. Bir de ne göreyim, 3. daireyi seçtiğimde tüm altyapı sorgularında 75mpbs'ye kadar internet altyapısı bulunur diyor. Ama diğerlerini seçince göremiyorum. Şaştım kaldım. BTK'ya şikayet dilekçesi ilettim, dilekçenin fotoğrafını özel müşteri hizmetlerine gönderdim, bu sabah tekrar aradılar beni ilgili birime ileteceğiz diye ama hala ümidim yok.
Her gün istisnasız sokağın başındaki kafenin önünde bir Türk ******* arabası ve kafenin içinde çay içen Türk ******* çalışanları görüyorum. Şubeye gidip sorduğumuzda da ekiplerimiz çok yoğun, maalesef yapacağımız bir şey yok, port sırasını beklemeniz gerek, bilmem ne gibi bahaneler üretiyorlar. Yan komşum 2 gün önce kiradan çıktı internetini iptal ettirip. Bu adamların portu nereye gitti o zaman?
Bu arada bugün tam 3 ay oldu.