Google, Microsoft ve Fransa’nın büyük medya kuruluşlarından Le Figaro,
AdBlock ve türevleri hakkında hiç iyi şeyler düşünmüyorlar. İnternet devleri, reklam bloke eden uygulamaların tüketiciyle iletişimi yok ettiğini savunuyorlar. AdBlock'u
mahkemeye vermeye hazırlanıyorlar.
Zaman içinde reklamlardan para kazanan
web sitelerinin çoğalmasıyla beraber iki farklı durum oluştu. Reklamlar sıkıcı, kendini tekrar eden, rahatsız bir hal almaya başlamışlardı. Buna çare olarak herkes
AdBlock ve AdBlock Plus benzeri uygulamalarla bu sorunun üstesinden gelmeye çalıştı.
Google Eklentiler kütüphanesinde bile yer alan ve
Chrome’a kolayca eklenen bu yazılım şimdi kendini destekleyen kuruluşların hedefi haline geldi. Başta Google ve Microsoft olmak üzere büyük bazı medya kuruluşları reklam gelirlerini etkilediği ve okuyucuyla iletişimi yok ettiği için AdBlock ve türevlerini mahkemeye vermeye hazırlanıyorlar.
Reklam için harcanan para arttıkça kullanıcılarında AdBlock gibi eklentilere yönelmeleri aslında çok paralel ilerleyen bir süreç. AdBlock yazılımını geçen seneden bu yana yüzde 69 kadar fazla kullanılmaya başlanarak dünya çapında
144 milyon kullanıcıya ulaştığı iddia ediliyor.
Bu rakamın hiç hafife alınmaması gerektiğini söyleyen medya yöneticileri, reklamlardan para kazandıkları için, reklam gösterim ve tıklama oranlarının hissedilir derecede düştüğünden şikayet ediyorlar.
AdBlock’u mahkemeye vermeye hazırlanan şirketler arasında adı geçen Google ise aylığı 3 ya da 5 dolardan reklam yayınlamaya başlayacağı
Google Contributor üzerinde çalışmaya devam ediyor.