Bir yarış var.
Öyle bir yarış ki; bizleri özgünlük yolunda dipsiz uçurumlara sürükleyen...
Farklılık iyidir evet bu kısıma katılıyorum.
Aksini iddaa etseydik KPSS hazırlanıp memur olmak için çabalardık hepimiz öyle değil mi?
Farklı olmak ayrıcalıktır, kazançlıdır.
Fakat fantastik, absürd farklılıklar asla değil, olamazlar.
-------------------------------------------------------------------------------
2 site sahibi arkadaş gördüm. Makale yazıyorlar, iyi hoş.
Biri diğer arkadaşına %80 özgün makale yazdığını söyleyince diğeri direk başlıyor kendi makalesinin özgünlük oranını arttırmaya :D
Bu oranlar ne kadar yükselirse o kadar iyiymiş ya hani?!? Fazlasıyla trajikomik. Gereksiz bir rekabet...
Öncelikle şu konuda anlaşalım.
Özgünlük her şey değil, aslında Google gözünde ("hiçbir şeydir").
Belki o kadar değilse bile siteniz için çok da yararlı değildir.
Çünkü, Google sitenizi diğerlerinden çok farklı olursanız tanıyamaz.
Diğerlerine ne kadar benzerseniz, Google sizi daha iyi tanır.
Bu; Google ' nin bir olguyu anlamlandırma sisteminden kaynaklanıyor.
Şöyle düşünelim;
Ben size "Kapadokya" dersem aklınıza önce ne gelir?
-Nevşehir ilinde bulunduğunu,
-Peri bacaları ile meşhur olduğunu,
İşte tam bu noktada Google 'de sizin gibi düşünmek için bazı semantik çalışmalar sergiliyor.
Yani Google bu kelimeleri birbirleriyle bağdaştırmış ve biri Kapadokya diye arama yaparsa Nevşehir ili ve Peri bacaları öğeleri ile karşılaşırız.
Peki bir de farklı olmayı düşünelim isterseniz?
Kapadokya 'yı bütün diğer görüşlerden bağımsız, özgünlük çerçevesinde kendimizi fazlasıyla zorlayarak anlatırsak n'olur sizce?
Hiç gidilmemiş ve tercih edilmeyen bir bölgesini yada hiç bilinmeyen bir pastanesini falan anlatırsak ne olabilir?
İşte burada özgünlük çuvallar.
Çünkü, bu içerik Google gözünde Kapadokya 'yı anlatmamaktadır.
Tamamen yeni ve anlamsız olgulardan oluşur ve Google bunu tanıyamaz.
Bu olsa olsa keşfedilmeyi bekleyen bir gezi yazısı olur. Farkındaysanız gezi yazıları yazan bloggerlar fazlasıyla özgündür.
Çünkü size hiç bilmediğiniz olguları aktarmak isterler. Fakat bu şekilde bir hit sağlamak fazlasıyla zordur.
Ne kadar ilginç şeyler anlatılarsa anlatılsın ilk sıralarda her zaman resmi dille yazılmış, teorik ve en fazla bilinen içeriklere sahip olan sayfalar yer alır.
Dolayısıyla bu konuda içiniz ferah olabilir.Özgür olun, kendinizi özgünlük için zorlamayın.
Diğerlerinden farklı olmak için uçurumda dans etmeyin.
Google nasıl anlıyorsa öyle anlatın.Tam bu noktada farklı olmak isterseniz, diğerlerinden saparak değil de, üstüne bir şeyler koyarak anlatmaya çalışın.
Yukarıdaki örnekteki gibi Kapadokya 'yı önce en bilinen yönleriyle, fakat kopyalamadan kendi hitabınızla; sonrasında üzerine bir şeyler katarak anlatırsanız hem semantik tutarlılığı yakalamış hemde farklılığı sağlamış olursunuz.
Semantik tutarlılık Google sistemindeki matematiksel kodlarla sağlansa da bu sisteme her zaman ziyaretçilerin davranışları yön verir.
Eş anlamlı kelime öbekleri de semantik sistem içerisinde değerlendirilir.
"Araba" yada "Otomobil" kelimeleri aynı kapıya çıkar.Sitenizde bu kelimelerden sadece biri bulunsa bile aramalarda diğer kelime üzerinden de ziyaretçi sağlayabilirsiniz.
Dolayısıyla fantastik özgünlükleri boş verin. Semantik tutarlılığı sağlamak, ziyaretçi faktörünü egale etmek ve manipüleyi gizlemek için tutarlı backlinkler
alırsanız başarılı olursunuz.
Siteme yüzlerce özgün makale yazdım hala hit sağlayamıyorum diyen arkadaşlara gelsin.
Birde böyle deneyin, gözlemleyin bakalım.