lostyazilim
tr.link

SEO İçin İdeal Anahtar Kelime Yoğunluğu Ne Kadardır?

7 Mesajlar 1.508 Okunma
lstbozum
tr.link

NK1864 NK1864 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 23.12.2014
  • Yaş/Cinsiyet 40 / E
  • Meslek Medya
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad N** K**
  • Mesajlar 1309
  • Beğeniler 101 / 597
  • Ticaret 18, (%100)
Sonunda söyleyeceğimizi başında söyleyelim; SEO'da 'Anahtar Kelime Yoğunluğu' (Keyword Density) diye birşey yoktur!

Şimdi X Uzmanı arkadaşların derisi kaşınmaya başlayacak ama sabrederlerse onu da hem kendilerine hem de sayelerinde doğru yapıyorum zannederken yanlış iş yapan diğer arkadaşlara açıklayacağım.

Yanlış algılanan birşey var. O da; insanlar zannediyor ki, eğer bir anahtar sözcük seçilip de makalede belli bir yüzdelik dilimde içeriğe serpiştirilirse, bu makaleyi bir yandan Google dostu yaparken, diğer yandan da o anahtar sözcükle çıkan aramalarda sayfalarının önlerde yer alacağı.

Modern arama motorlarında zaten böyle bir gereksinim bulunmuyor. Bugün Google bir sitenin ölçümlemesinde 200 ayrı metrik değere bakıyor. Bu metrik değerler içinde de size hiçbir zaman yemek tarifi verir gibi ölçeklerle tam sayıyı tutturursanız en üstte siz çıkarsınız demiyor.

Arama motorları bildiğiniz gibi sayfaları robotlarla ziyaret ederek önce bu sayfaları kategorize eder. Sitenizin ne sitesi olduğu doğru şekilde anlaşıldıktan sonra, kategorinize uygun içerik girip girmediğiniz kontrol edilir.
İçeriğinizde Anahtar Kelime Yoğunluğu olarak bilinen 'Keyword Density' değeri değil, Anahtar Kelime Varlığı diye çevirebileceğimiz sözcük yani 'Keyword Presence değeri SEO bakımından önem arzeder.

90'lı yıllarda bilgisayarlar daha yeni yeni yayılırken, arama motoru optimizasyonu dediğimiz şeyin daha ilkel versiyonlarıyla uğraşan kesim de azdı. Düşünün ki siz 90'larda daha MIRC'a girip nasıl arkadaş edineceğinizi araştırırken site yapan adamlar vardı. Onların çoğu da bu işi deneme yanılma yöntemiyle bir yerlere getirmeye çalışıyordu çünkü bugün olduğu gibi her bilgi interette iki tıkla bulunamıyordu. Bahsettiğim ilk Webmaster platformlarından bazılarında bu fikir bir tartışmada ortaya atılmış. Bir grup Anahtar Kelime Yoğunluğu'nun yüzdesel bir değerle girildiğinde SEO bakımından daha iyi sonuç alınacağını savunmuş. Bu bir teori tabii ki. Kimseye bir teori sundu diye kızamazsınız. Fakat sonrasında geçen zamanda bunun birebir bir değerlendirmesinin yapılamayacağı ya da ortalama değer verilemeyeceği görülmüş. Zaten 2000'lerle birlikte ciddi manada bu işi yapan ya da bugün SEO konusunda otorite kişilerin yazdıkları makalelere bakarsanız tebessümle yad ettiklerini görürsünüz.

Genelde insanlar arama motoru ya da robot sözcüklerini duyduklarında, gri bir alan varmış hissine kapılıyor. Oysa arama motoru ve robotun yaptığı ya da yazılan algoritmaların mantığı kullanıcı deneyimini maksimize etmektir. Eğer siz bir 'Seçim' haber makalesini;

''İstanbul'da açıklanan seçim sonuçlarına göre, seçimin galibi yani seçimi kazanan partinin seçim çalışmaları hakkında seçim görevlileriyle görüştük ve seçimle ilgili deneyimlerini seçmenlere anlatmalarını istedik''

gibi bir yazı yazarsanız, burada anahtar kelimeniz 'seçim' ise; alacağınız neticenin olumsuz olacağını söylemek için illa Google ya da başka bir platformun resmi görüşüne ihtiyaç duymazsınız. Bu artık IQ seviyesiyle alakalı bir konudur. Siz nasıl ki bu cümleyle karşılaştığınızda devamını okumadan sayfayı terk ediyorsanız, arama motorunun kullandığı algoritma ya da robotlar da işte bu olumsuz deneyimin önüne geçmek için programlanmış enstrümanlardır. Yani burada az önce verdiğim örnekte, sizin arama sıralamanızı etkileyecek şey anahtar kelime yoğunluğu değil, ziyaretçi performansıyla alakalı bir sonuçtur.

Çok uzun yazılar yazıp bu tip konularda insanların canlarını sıkmamak ve tadında bırakmak adına bu anahtar kelime yoğunluğu konusundan çok, faydası olacak asıl mesela olan 'Anahtar Kelime Varlığı hakkında kısa birşey yazıp bitireceğim.

Sayfanızda belirlediğiniz kelimelerin sıralamada daha yukarıda çıkması için yoğunluklarını bir kenara bırakıp varlığını önce bir hedefe yerleştirmelisiniz.
Anahtar sözcüğünüzün başlığınızda, içeriğinizde ve açıklama alanınızda kullanıldığından emin olun. Bunu bir defa bile yapmanız sizin için çok önemli geri dönüş sağlar. Yoksa 0,77 - 7,77 - 77,7 falan gibi rakamlarla bir işimiz yok.Önemli olan az önce de bahsettiğim gibi ziyaretçi deneyimini olabilecek en optimum noktada tutacak 'ÖZGÜN ve DOĞAL' yerleşimdir. Siz anahtar sözcüğünüzü bu iki duruma uygun hale getirirseniz zannediyorum ki gezegenin en parlak beyinlerinin yıllarca oturup yazdığı algoritma bir kelimenin başlık, açıklama ve içerikte birlikte kullanılan sözcüğünü görüp de sonra 'dur ya emin olamadım %3,2 yoğunlukta kullanılmamış, herhalde bu anahtar kelime değil' demez.

Netice olarak 'Google sen mi büyüksün yoksa ben mi' tribine girmeye gerek yok. Karşında kurulu bir sistem var. Uyarsan sana torpil yapmakla yükümlü değil. Sen sisteme uyarsan, sana göre göreceli olarak uymayan sitelerin üstüne çıkarsın. Bu kadar basit. Dur ya şimdi robot anlamaz benim anahtar sözcüğüm hangisi. Ben iyisi mi yüzde şu kadar kullanayım ki kafası karışmasın demek amiyane tabirle kendi aptallığını robota yüklemek gibi birşey olur.

Bu konuda hala 'yok o öyle değil' diyecekler varsa Matt Cutts'un, Tad Chef, Matt Ridout, Bill Hartzer gibi adamların zamana yayılmış makalelerini; MOZ ve AHREFS gibi kaynakları bir tarasınlar. Ha onlar da bilmiyor ben biliyorum diyen de varsa, ben zaten cehaletimi baştan kabul ediyorum.

Kolay gelsin.
dtmuratcan Hadsbecs

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
reklam

Hadsbecs Hadsbecs Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 24.05.2015
  • Yaş/Cinsiyet 25 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Kars
  • Ad Soyad E** Ö**
  • Mesajlar 169
  • Beğeniler 19 / 20
  • Ticaret 0, (%0)
Tesekkurler foruma boyle faydali konular lazim
 

 

BKD BKD WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 14.04.2012
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum
  • Ad Soyad B** D**
  • Mesajlar 548
  • Beğeniler 30 / 130
  • Ticaret 11, (%100)
Ben tüm yazıyı okumadım sadece baştaki söylediğinize binaen yazıyorum. Anahtar kelime yoğunluğu hep vardı, hep olacak.



Bu resimde dünyadaki 72 seo otoritesi tarafından yapılmış bir anket var. Bu ankette Google'ın sıralama algoritmasının nelere dayandığı anlatılıyor. %15lik kısmı(ki çok ama çok büyük bir yüzde) on page keyword usage(sayfadaki anahtar kelime kullanımı). Bu da demek oluyor ki, anahtar kelime yoğunluğu gerçekten çok önemli.

Kimi dönemlerde insanlar seo öldü, link yapma öldü vs. şeklinde şeyler söylüyor. Şu son 1 yıldır da anahtar kelime yoğunluğunun bir önemi kalmadığı söyleniyor. Tamamen yanlış bir düşünce bu. Anahtar kelime yoğunluğu olmadan bir bot sayfada neyin önemli olduğunu anlayamaz.
 

 

NK1864 NK1864 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 23.12.2014
  • Yaş/Cinsiyet 40 / E
  • Meslek Medya
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad N** K**
  • Mesajlar 1309
  • Beğeniler 101 / 597
  • Ticaret 18, (%100)

BKD adlı üyeden alıntı

Ben tüm yazıyı okumadım sadece baştaki söylediğinize binaen yazıyorum. Anahtar kelime yoğunluğu hep vardı, hep olacak.



Bu resimde dünyadaki 72 seo otoritesi tarafından yapılmış bir anket var. Bu ankette Google'ın sıralama algoritmasının nelere dayandığı anlatılıyor. %15lik kısmı(ki çok ama çok büyük bir yüzde) on page keyword usage(sayfadaki anahtar kelime kullanımı). Bu da demek oluyor ki, anahtar kelime yoğunluğu gerçekten çok önemli.

Kimi dönemlerde insanlar seo öldü, link yapma öldü vs. şeklinde şeyler söylüyor. Şu son 1 yıldır da anahtar kelime yoğunluğunun bir önemi kalmadığı söyleniyor. Tamamen yanlış bir düşünce bu. Anahtar kelime yoğunluğu olmadan bir bot sayfada neyin önemli olduğunu anlayamaz.


İngilizce seviyeniz nedir bilmiyorum ama biraz alelacele cevap yazma ihtiyacından kaynaklı hata oldu sanıyorum.
Verdiğiniz yüzdelik dilimlerde yazan ''On Page Keyword Usage'' sayfadaki anahtar kelime kullanımıdır.
Yazıyı okumadan ne sizi bu kadar aceleyle cevap yetiştirmeye itti bilmiyorum ama yazdığım içerikte Anahtar Kelime Varlığı yani Keyword Presence'nin daha önemli olduğu yazılı. Verdiğiniz örnekte yazan şey Anahtar Kelime Yoğunluğu demiyor, Anahtar Kelime Kullanımı diyor. İkisi farklı terimler.
On Page Keyword Usage yani Anahtar Kelime Kullanımı önemlidir demek için SEO Uzmanı olmaya gerek yok. Ben de yazdığım onca yazı içinde bunu ön plana çıkarttım.
Neyse ki bot dediğiniz şey en azından site içeriğinde bir yazıyla karşılaştığında, sonuna kadar okuyup öyle değerlendirme yapabiliyor.
Sırf eleştirmek için ilk bulduğunuz kaynağı - ki onu da yanlış anlamışsınız zaten - sunup da insanların burada paylaşma azmini öldürmek yerine oturup siz de vaktinizi daha faydalı paylaşımlarla harcayabilirsiniz.
Karikaturname

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
wmaraci

BKD BKD WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 14.04.2012
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum
  • Ad Soyad B** D**
  • Mesajlar 548
  • Beğeniler 30 / 130
  • Ticaret 11, (%100)

NK1864 adlı üyeden alıntı

İngilizce seviyeniz nedir bilmiyorum ama biraz alelacele cevap yazma ihtiyacından kaynaklı hata oldu sanıyorum.
Verdiğiniz yüzdelik dilimlerde yazan ''On Page Keyword Usage'' sayfadaki anahtar kelime kullanımıdır.
Yazıyı okumadan ne sizi bu kadar aceleyle cevap yetiştirmeye itti bilmiyorum ama yazdığım içerikte Anahtar Kelime Varlığı yani Keyword Presence'nin daha önemli olduğu yazılı. Verdiğiniz örnekte yazan şey Anahtar Kelime Yoğunluğu demiyor, Anahtar Kelime Kullanımı diyor. İkisi farklı terimler.
On Page Keyword Usage yani Anahtar Kelime Kullanımı önemlidir demek için SEO Uzmanı olmaya gerek yok. Ben de yazdığım onca yazı içinde bunu ön plana çıkarttım.
Neyse ki bot dediğiniz şey en azından site içeriğinde bir yazıyla karşılaştığında, sonuna kadar okuyup öyle değerlendirme yapabiliyor.
Sırf eleştirmek için ilk bulduğunuz kaynağı - ki onu da yanlış anlamışsınız zaten - sunup da insanların burada paylaşma azmini öldürmek yerine oturup siz de vaktinizi daha faydalı paylaşımlarla harcayabilirsiniz.


İngilizcem iyidir. Yazdığım yazıda parantez içinde "sayfadaki anahtar kelime kullanımı" diye yazdığımı görebilirsiniz. Ayrıca benim burada sadece eleştiri yapmak gibi bir amacım yok. Demek istediğimi anlamaya çalışmak yerine farklı anlamayı seçmişsiniz. Dediğim şey şu: Bir sayfadaki anahtar kelime yoğunluğu önemlidir. Bunun aksini iddaa edenler "meta keywords artık önemsiz" diyenlerle aynıdır benim gözümde.

Matt Cutts falan demişsiniz. Ülkemizde Matt Cutts'ın dedikleri işe yaramıyor maalesef. Doğal seo deyip duruyor Matt Cutts. Ülkemizdeki web kullanıcılarının paylaşmak gibi bir alışkanlığı mı var ki doğal seo olsun? yabancı ülkelerdeki insanlar bir şeyi beğendikleri zaman ya linkliyorlar ya da sosyal medyada paylaşıyorlar. Yani Matt Cutts'ın bazı dedikleri ülkemiz için pek de geçerli değil.

En basitinden yoast adlı bir seo eklentisi var. Bu eklentide sayesinde yazıların seo durumu ölçülebiliyor. Bu ölçümde anahtar kelime yoğunluğu ile ilgili de bir bölüm var. Yani dünyanın en çok kullanılan seo eklentisi bile anahtar kelime yoğunluğuna önem veriyor ve önemli de.

Önceden spam yapıp anahtar kelimeyi 30 kere kullanarak bir yerlere gelmek mümkündü ama şimdi değil. Anahtar kelime yoğunluğu ideal seviyede olmalı. Kalkıp 50 kere kullanın demiyorum ama anahtar kelime yoğunluğu önemsiz diyen bir insanın seo bilgisinden şüphe ederim. %1-2 anahtar kelime yoğunluğu idealdir.
 

 

NK1864 NK1864 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 23.12.2014
  • Yaş/Cinsiyet 40 / E
  • Meslek Medya
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad N** K**
  • Mesajlar 1309
  • Beğeniler 101 / 597
  • Ticaret 18, (%100)
Matt Cutts falan demişsiniz. Ülkemizde Matt Cutts'ın dedikleri işe yaramıyor maalesef.

Hayırlı akşamlar...
 

 

seoakcy seoakcy Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 27.05.2015
  • Yaş/Cinsiyet 40 / E
  • Meslek HackMORE
  • Konum Eskişehir
  • Ad Soyad S** A**
  • Mesajlar 863
  • Beğeniler 0 / 123
  • Ticaret 0, (%0)
"Cahil kimsenin yanında, kitap gibi sessiz ol." demiş Mevlâna. O yüzden bazen cevap vermemek iyidir. Bunuda kimse üstüne alınmasın, ortaya atıyorum. Ya arkadaş anlamadığım şey ne biliyor musun? Herkes seo uzmanı abi, hemde herkes! Artık pazar çok saçma bir hale geldi. Seo kelimesine adwords alıp SEO yapan insanlarımız var ve haliyle daha yazının hepsini okumadan yorum yapan insanlarda var. Adam haklı! Dibine kadar!

Özellikle Google News'de dediğin şey Devlet Bahçeli'nin deyimi ile alayına kadar geçerlidir. Artık o kadar çok uzman var ki, yazıyı bold yapıp, ohh! bitti, sanıyorlar! Ama yok öyle bir dünya. Artık Google, eski Google değil. Çalışanlarda öyle. Einstein kadar kafayı yemiş mühendisler çalışıyor. Bu yazıyı da uzun yazmak istemiyorum ki herkes okusun.
 

 

wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al