Herkese Selamlar.
Arkadaşlar bu Adsense saçmalıklarından bıktık usandık artık. Adamı resmen aptal yerine koyuyorlar. Binbir emeklerle yürütülen nice web siteleri hakettiği kazançları sağlayamıyor. Resmen kullanılıyor. Tabi bu sırada Google amca milyarlarına milyar katıyor.
Aşağıda Adsense müşteri temsilciliğinin e-mail adresini veriyorum. Konuyla ilgilenen tüm arkadaşlarıma sesleniyorum. Lütfen aşağıda belirteceğim konularla ilgili şikayette bulunun. Ben eminim ki toplu bir şikayet, tüm bu konuların değerlendirilmesini sağlayacaktır. Lütfen kayıtsız kalmayın. En fazla 10 dakikanızı alır.
E-MAIL : adsense-support@google.com
Şikayet Konuları :
1-) Çöp Siteler
Sivilce, bağırsak, zayıflama, ten açıcı, boy uzatıcı vs. gibi saçma sapan aslı astarı olmayan reklamlardan bıktık usandık artık.
Bu reklamların, reklam verme aşamasında düzgün bir şekilde kontrol edilmesini ve bu ürünlerin envanterden çıkartılmasını talep ediyoruz.
Tüm engellemelerimize rağmen her gün farklı bir domain ile yüzlerce reklam modeli oluşturan bu reklam verenlerin takibe alınmasını istiyoruz.
Kategori kısmından ve url bölümünden engellememize rağmen bunların önüne geçemiyoruz. Bu tip reklamlar kullanıcı deneyimini olumsuz şekilde etkilemektedir.
Bu tip reklamlar aynı zamanda tıklama oranlarımızı ve tık başına maliyetlerimizi aşırı derecede düşürmektedir.
2-) Düşük TBM ler.
Sitelerimizde yayınladığımız reklam modellerinin TBM leri aşırı derecede düşük. Bunun sebebini ciddi manada öğrenmek istiyoruz. Milyonlarca reklam verenin bulunduğu bir sektörde nasıl oluyorda 0.02-0.04 gibi tık ücretleri ödeniyor.
Geçersiz tıklama veya ticaret dönüşümü düşük olan tıklamalar için ücret iadesi bizi ne derece ilgilendiriyor? Biz yayınımızı yapmışız, kişi ürünü almamış veya reklam sayfasını açılır açılmaz kapatmış. Bu niçin bizim üstümüze yıkılıyor? Reklam ağını koruma bahanesinin arkasına sığınan Google, şayet doğru söylüyorsa bu reklamlar için reklam veren tarafından ödenen TBM leri raporlar sayfasında yayınlasın.
Eğer gerçekten bu doğru ise, o halde reklam yayıncılarını da korumak adına reklam düzenleme aşamasında TBM alt limiti getirsin. Adamın sitesinde 100 tık var, TBM ücreti 0.05. Bu çok komik ve ayıp bir şey. Resmen dalga geçiyorlar.
Alakasız tıklamalar bizim problemimiz değil. Her fırsatta algoritmalarına çok güvendiğini belirten Google, ziyaretçi ile alakalı reklamlar getirsin o zaman.
Aynı şekilde yanlışlıkla yapılan tıklamalar da bizi ilgilendirmiyor. Özellikle mobile cihazlarda sıkça karşılaştığımız bu yanlış tıklamaların faturası bize kesiliyor. Mobile'in doğasında olan kaydırma esnasında yapılan yanlış tıklamaların faturasını gitsinler samsung'a veya apple'a kessinler. Ne kadar saçma.
3-) Çakal Reklam Verenler
Özellikle sipariş hattı gibi tık başı reklam düzenlemesi ile reklam veren firmaların, reklamın içine koydukları telefon numaraları, reklamların tıklanmasını engellemektedir. Bu tarz reklamların, onay aşamasında düzgün bir şekilde kontrol edilmesini istiyoruz. Bu tip reklam verenlerin sadece gösterim başına ödeme yöntemi ile reklam verebilmesi gerekiyor. (Mc Donalds Reklamları)
4-) Mobile Reklamlar
Özellikle 300x250 reklam modelinde yayınlanan hareketli içerikler mobile cihazların kasılmasına ve kullanım açısından problem çıkmasına neden olmaktadır. Bu reklam türünün mobile cihazlara göre dizayn edilmesini talep ediyoruz.
Zaten kısıtlı olan hareket alanını, 3 kuruş para kazanıcaz diye reklamlar ile iyice daraltmamız, para kazandırmadığı gibi ziyaretçi kaybetmemize neden oluyor.
Google her seferinde topu reklam verenlere atıyor ve reklam verenlerin mobile için düşük ücret ödediklerini idda ediyor. Ben şahsen buna inanmıyorum. Madem öyle raporlar kısmında reklam için ödenen genel ücretleri yayınlasınlar.
Bu mobile reklamlara ya bir çözüm bulsunlar yada komple kaldıralım. Bari ziyaretçileri elde tutalım.
5-) Çifte Standart
Küçük sitelere her türlü politika yaptırımı uygulanırken büyük sitelere hiç bir engel koyulmuyor. Büyük siteler bir çok kurala uymazken, bunlara ses çıkarılmıyor. Bu politikalar herkese aynı şekilde uygulansın. Yada bıraksınlar herkes bildiği gibi yapsın.
6-) Şeffaflık
Sitelerimizde tık alan reklamları görmek istiyoruz. Her fırsatta şeffaf olduğunu dile getiren Google, bu tıklamaları niçin gizliyor. Tık alan reklam içeriklerini raporlar sekmesinde görmek istiyoruz.
--------------------------------------------------------
Bu yukarıda saydıklarım en belirgin konulardır. Ben inanıyorum ki birlikten kuvvet doğar. Şuradan 100-200 kişi çıksa ve yukarıdaki konular hakkında verdiğim adrese şikayet maili gönderse, bu kadar probleme ve yayıncıya karşı kayıtsız kalamayacaklardır. Koyun olmadığımızı gösterelim.
Lütfen umutsuz olmayın ve bananecilik yapmayın. Sizden sadece 10 dakika istiyorum. Kayıtsız kalmayın ve küçük bir paragraf ile şikayetinizi gönderin. Konu seçimi size kalmış. Gönül ister ki buradaki her konuya değinin.
Mail atanlar buradan attığını belirtsin lütfen. Sayıyı görelim. Attığınız maillere 2 gün içerisinde cevap gelecek. Lütfen o cevaplarıda buradan paylaşın. Bir görelim bakalım ne diyorlar.
Ekleyeceğimiz bir şey olursa buradan devam edelim.
Herkese teşekkürler