TR deki alışveriş kültürü

4 Mesajlar 900 Okunma
lstbozum
smsonayhizmeti

saydek saydek Saydek.NET Kullanıcı
  • Üyelik 26.11.2011
  • Yaş/Cinsiyet 39 / E
  • Meslek Serbest
  • Konum Ordu
  • Ad Soyad E** A**
  • Mesajlar 673
  • Beğeniler 36 / 197
  • Ticaret 1, (%100)
Merhaba Arkadaşlar,

Hizmet sektöründe uzun yıllardır çalışmaktayım ve insanların alışveriş profilini %80 çıkardığımı düşünüyorum 10 kişiden 7 kişi ne yazikki problemli ve bilinçsiz ürün alımı ve kullanımı yapmaktadır,
örnek olarak kişi 100 liralık ürün alır ve sonrası sanki seni satın almış gibi hizmet bekler ,kullandığı ürünü bozar veya bozuk çıkar fakat bunu firmaya hep şikayet olarak veya para verdim zihniyetinde olduğundan bağırıp çağırmayı tercih eder.
Ticarette herzaman müşteri haklıdır mantiletesi vardır, tabi işin hakaret boyutu olursa işin rengide değişir.
ürünü teslim edersin, araci firmasındır, alan kişi sorunla karşılaştığında ben satan kişiyi tanırım der, aslında burada durum farklıdır. aracı firma tabiki ürünü satandır ama asli kusurlu üretici firmadır, bunu müşteriye izah ettiğinde ise cahillik boyutunun bilinçsizlik boyutunun ne kadar yüksek olduğunu görürsün.( Ayar olduğun konulardan biridir, anlamayan öküzler çok fazla)

çok bahsi edilecek husus varda forum konu dışı kategorisi olduğundan özet olarak bunları yazmak ve paylaşmak istedim...
 

 

telegram: saydekofficial

wmaraci
reklam

shateiel shateiel Biologist Kullanıcı
  • Üyelik 03.06.2011
  • Yaş/Cinsiyet 32 / E
  • Meslek Biyolog
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad D** K**
  • Mesajlar 1703
  • Beğeniler 659 / 509
  • Ticaret 9, (%100)
Resmi olarak müşterinin "muhattabı" ürünün faturalandırmasını yapan şirkettir. Bunu özellikle telefon iadesinde problem çıkaran vodefone'dan biliyorum.

Şirket olarak sen başka bir firmanın/şirketin ürününü satıyorsan gerekli hizmeti vermeye mecbursun. "a" marka bir ürünü "b" şirketinden aldıktan sonra yaşayacağım problemin çözümünü tabiki yine "b" şirketinden talep edeceğim. Bundan daha normal bir durum yok.

Ama bahsettiğiniz müşterilerin ağızlarından çıkan kötü sözler ise haklısınız. Siz yardımcı olmaya çalışmanıza rağmen oluyorsa bunlar kötü. Ama benim başıma gelen vodafone olayı gibi biz iade almayız gidin paranızı markadan isteyin gibi bir tavırla karşılık veriyorsanız haliyle bu tür tepkiler almanız normal.

Aracı firmaların görevi sorunlu ürünü teslim alıp (teslim aldığına dair belge vererek), gerekli işlemleri üretici firma ile gerçekleştirip müşterinin memnuniyetini sağlamaktır. "Müşteri memnuniyeti" denilen şey budur. Hiç bir aracı firma sadece "satış" işi yapamaz yasal olarak.
saydek

kişi bu mesajı beğendi.

ismail03 ismail03 WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 28.11.2013
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek Ameliyathane Hemşiresi
  • Konum Afyon
  • Ad Soyad I** Ç**
  • Mesajlar 2633
  • Beğeniler 344 / 487
  • Ticaret 12, (%100)

shateiel adlı üyeden alıntı

Resmi olarak müşterinin "muhattabı" ürünün faturalandırmasını yapan şirkettir. Bunu özellikle telefon iadesinde problem çıkaran vodefone'dan biliyorum.

Şirket olarak sen başka bir firmanın/şirketin ürününü satıyorsan gerekli hizmeti vermeye mecbursun. "a" marka bir ürünü "b" şirketinden aldıktan sonra yaşayacağım problemin çözümünü tabiki yine "b" şirketinden talep edeceğim. Bundan daha normal bir durum yok.

Ama bahsettiğiniz müşterilerin ağızlarından çıkan kötü sözler ise haklısınız. Siz yardımcı olmaya çalışmanıza rağmen oluyorsa bunlar kötü. Ama benim başıma gelen vodafone olayı gibi biz iade almayız gidin paranızı markadan isteyin gibi bir tavırla karşılık veriyorsanız haliyle bu tür tepkiler almanız normal.

Aracı firmaların görevi sorunlu ürünü teslim alıp (teslim aldığına dair belge vererek), gerekli işlemleri üretici firma ile gerçekleştirip müşterinin memnuniyetini sağlamaktır. "Müşteri memnuniyeti" denilen şey budur. Hiç bir aracı firma sadece "satış" işi yapamaz yasal olarak.


Katılıyorum hocam bi benzerini Avea ile yaşadım bide casper sorunum var şükür o halloldu şuan çok iyi sağolsun tekniğine :) saydek Düşüncenizde yanlışsınız. Siz aldığınız ürün veya hizmetin desteğini sanırım hiç kullanmıyorsunuz veya almıyorsunuz sanırım bugün biri canınızı sıkmış herkes aldığı ürünün yasal hakları çerçevesinde destek alabilir mobil cihazlarda 2-5 yıl arası garanti ve destek süresi var destekten kastım uygulama yükleyemedi bu değil cihaz müzik dinlerken sesi az çıkıyor hakkıdır gelir gösterir siz yapılması gereken bişey varsa yaparsınız yoksa gönderirsiniz tekniğe yaparlar
saydek

kişi bu mesajı beğendi.

saydek saydek Saydek.NET Kullanıcı
  • Üyelik 26.11.2011
  • Yaş/Cinsiyet 39 / E
  • Meslek Serbest
  • Konum Ordu
  • Ad Soyad E** A**
  • Mesajlar 673
  • Beğeniler 36 / 197
  • Ticaret 1, (%100)
@ismail03 katılıyorum herkes aldığı ürünün sorunsal problemleri nedeni ile hizmet almak zorunda ama bahsini ettiğim husus bu hizmeti üretici firmanın verdiği halde ısrarla aracı kişi veya kurumlara yüklemek ve anlamamaya çalışmak gerçekten can sıkıcı bir durum, şu durumda anlayabiliriz üretici firma ürüne destek vermez veya arkadasında durmaz o zaman satıcı kurum tabiki ürün e destek vericek veya değişim sağlayacak. ön bilgilendirme yapıldığı halde veya ürün satılırken anlatıldığı halde hala parayı verdimğim kişi hizmeti vericek denmesi ne yazikki bilincli bir alışveriş kültürümüzün olmamasından kaynaklıdır, emin ol hizmet sektörüne girersen bahsetmek istediğimi çok iyi anlayacaksın.
 

 

telegram: saydekofficial

wmaraci
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al