samsa
Ne Mutlu TÜRK'ÜM Diyene
Kullanıcı
-
Üyelik
24.02.2014
-
Yaş/Cinsiyet
34 / E
-
Meslek
turizm
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
T** O**
-
Mesajlar
543
-
Beğeniler
117 / 118
-
Ticaret
5, (%100)
Merhabalar,
E-ticaret alanina fantazi ic giyim sektorunden adim atiyorum.
A'dan Z'ye saglam bir sekilde e-ticaret yapabilmek adina adeta emeklercesine adim adim saglam hamleler atiyoruz.
Ancak benim kafamda sıkıntı yaratan En mühim nokta adwords. Yıllardır e-ticaret yapan tecrübeli kişiden duyduğum 1000 kişilik tıklama karşılığında ortalama sana dönüşü 3 ya da 4 sipariş olacaktır. Bu istatistiği yıllardır profesyonel adwords danışmanlığı yapan kişide destekliyor.
Şimdi öncelikle şunu belirteyim ki Google reklamcılığı hizmetleri ve alternatifleri noktasında fiyatı Çok değişken bir şey. Ama ben şunu en azından bu yazıyı okuyup tecrübeli kişiler tarafından ortalama olmak Kaidesini göz önünde bulundurarak sizden üç aşağı beş yukarı maliyeti ne şekilde olur?
Tabii bu aşamaya kadar ne kadar doğru Hamileler yapmaya çalıştıysam Reklamcılık noktasında da doğru hamileleri yerine getirdiğimizi varsayarak.
BİM tıklamada 3 veya 4 müşteri kazanacaksın siteme bir gün içerisinde potansiyel 1000 tıklama maliyeti veya bütçeyi 2000 tıklamaya çıkartarak bu istekler doğrultusunda benim günde 6 veya 8 civarı sipariş alabilmek adına yaptığım hamile de ortalama maliyeti ne olacak?
Pluto
Google Partner Ajansı
Kullanıcı
-
Üyelik
04.11.2013
-
Yaş/Cinsiyet
44 / E
-
Meslek
Dijital Pazarlama Uzmanı
-
Konum
Mersin
-
Ad Soyad
I** Ö**
-
Mesajlar
57
-
Beğeniler
1 / 17
-
Ticaret
0, (%0)
Merhaba, öncelikle başarılı bir e-ticaret sitesi %3-4 arasında sipariş alıyorsa başarılı diyebiliriz. Özellikle organik tıklamalar yoksa ve site ziyaretçilerinin çok önemli bir kısmı AdWords gibi dijital pazarlama araçları aracılığı ile geliyorsa, 1000 kişiden 3-4 sipariş alınıyorsa bu e-ticaret girişiminin başarısız olduğu anlamına gelecektir. Bu oranlar çok düşük.
E-ticaret girişiminde başarılı olabilmek için sitenize sadece ziyaretçi çekmek yeterli olmayacaktır. Siteniz güvenir bir site izlenim veriyor mu? Kullanımı kolay hızlı açılan bir site mi? Ürün gönderim süresi, Kargo ücreti, Ödeme koşulları, sipariş verme aşamaları gibi sitenizle alakalı durumlarda sipariş sayınızı önemli ölçüde etkiler. Bunlara ek olarak ürünlerinizi vaktinde kargoya teslim edip etmemeniz, ürün kaliteniz, müşteri memnuniyeti gibi çok daha önemli faktörlerde sipariş sayılarınızı etkiler.
Sitenizi, sattığınız ürünleri, sektörü ve rakipleri incelemek gerekir. Eğer doğru bir satış stratejisi belirlenirse %3-4 sipariş yapılabilir. Zaten bu oranların altında bir sipariş (1000 tıklamada 3-4 adet) planlanıyorsa uzun vadede ciddi sorunlarla karşılaşılacaktır.
Gelelim sektörünüzle ilgili bazı bilgilere tüm kelimelere bakmadım (detaylı incelemek lazım) "fantazi iç giyim" ve "fantazi giyim" sadece bu iki kelimede aylık ort. arama hacmi 50.000'in üzerinde alternatif kelimelerle bu rakam 250.000 'leri çok rahat geçecektir. Sektörünüzde rekabet yoğun bu yüzden TBM (tıklama başı maliyet) 'ler de bundan etkilenmektedir. Bazı kelimelerde 0,15 TL olurken bazı kelimelerde 0,50 TL maliyetleri bulacaktır.
Detaylı analiz yapmak şart fakat Günlük 150 TL üstünde bir reklam bütçesi ile çıkmanızı tavsiye ederim. Çünkü ciddi bir arama hacmi var ve bu aramaların en az %70'ine ulaşmanız gerekir.