lostyazilim
tr.link

"Upcp" Erişim Kısıtlama Sorunu

5 Mesajlar 792 Okunma
lstbozum
tr.link

cnrsgr cnrsgr Caner Sağır Kullanıcı
  • Üyelik 04.07.2016
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Ajans Direktörü
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad C** S**
  • Mesajlar 738
  • Beğeniler 58 / 463
  • Ticaret 46, (%98)
Merhabalar,

Uzun bir zamandır hastanede refakatçi olarak kalıyorum. Bu süreçte de mümkün oldukça, hastamın uyuduğu zamanlarda bilgisayar başına geçerek aktif projelerimi takip etmek istiyorum. Lakin, hem VPS sağlayıcı şirketin yetersiz teknik desteği, hem de optimize konusunda çalıştığım arkadaşın Skype mesajlarına geri dönmemesi sebebiyle ufak bir sorun, felaket haline geldi.

Lafı daha fazla uzatmadan, sorunun ne olduğuna geleceğim.

Sorun: "ana makinesinin yanıt vermesi çok uzun sürdü"

VPS'ye bağlı olan internet siteleri, her gün aynı saatte yukarıda kırmızı ile gösterdiğim soruna düşüyorlar. Dakika şaşmıyor. İlk birkaç gün sağlayıcı şirketten destek bekleyerek geçirdim, lakin hem benim destek taleplerine geç dönüş yapmam, hem de onların bir nebze olan ilgisizliği sebebiyle sorunu çözümedim.

Sonra WHM'yi incelerken "Configure cPanel Cron Jobs" bölümünde birtakım zaman ayarları yapıldığını, yapılan ayarların her birinin de saat olarak birbirine çok yakın olduğunu farkettim. Bilgisayar başında olabileceğim saatler için her bir komut arasına 1'er saat ekleyerek sorunun kaynağını tespit etmeye çalıştım. Bir sonraki gece, aynı saatte kontrol ettiğimde "Command: upcp" için tanımladığım dakika itibariyle server ve serverda barınan tüm siteler "ana makinesinin yanıt vermesi çok uzun sürdü" hatasına düşüyor. Yine şirkete ve optimizasyon konusunda çalıştığım arkadaşa konuyu bildirsem de herhangi bir dönüş elde edemedim. Şirket bu sorun tanımlamasında CPU sorunu olarak bildirim, "CPU'nuz yetersiz kalıyor" dese de, otomatik güncelleme komutu hemen öncesinde ve esnasında kullanılan CPU oranı panelden yüzde 14-19 aralığında gözüküyor.

Anladığım kadarıyla; otomatik güncelleme başlanması için verilen komutta server kitleniyor. Şirketin tarayıcı paneli üzerinden giriş yapıp, servera reset attığımda da 10 saniye içerisinde tüm sorun ortadan kalkıyor. Otomatik güncellemelerin kapatılması konusunda pek sıcak bakmıyorum, bu yüzden bu sorun için bir çözüm arayışındayım. Herhangi bir bilgisi olan paylaşırsa, bilgi paylaşımı yapmayı uygun görmeyen arkadaşlar da ne kadarlık bir ücret ile bu sorunu çözebileceğini konu altından bildirebilirse çok sevinirim.

Selamlar, iyi forumlar.
 

 

wmaraci
reklam

Metin Metin metinli.com Kullanıcı
  • Üyelik 28.03.2011
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek SEO Analisti ve Siber Güvenlik
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** Y**
  • Mesajlar 1399
  • Beğeniler 61 / 582
  • Ticaret 18, (%94)
Otomatik güncellemeden kastınız nedir?

Hali hazırda tetiklenen cronlar ne gibi işlemler yapıyorlar, görevleri neler? (Anlık oluşturabileceği yük ile alakalı bilgi edinmeye çalışıyorum.)

Sunucuyu yeniden başlattığınızda sıkıntı ortadan kalkıyorsa ve bu otomatik işler aynı anda değilde farklı zamanlarda çalıştırıldığında CPU sıkışmıyorsa işler kuyruklandırılmalı. O zaman problem ortadan kalkacaktır.
 

 

Yazar, yazılım geliştirici, SEO Analisti ve siber güvenlik uzmanı.

cnrsgr cnrsgr Caner Sağır Kullanıcı
  • Üyelik 04.07.2016
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Ajans Direktörü
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad C** S**
  • Mesajlar 738
  • Beğeniler 58 / 463
  • Ticaret 46, (%98)

Metin adlı üyeden alıntı

Otomatik güncellemeden kastınız nedir?

Hali hazırda tetiklenen cronlar ne gibi işlemler yapıyorlar, görevleri neler? (Anlık oluşturabileceği yük ile alakalı bilgi edinmeye çalışıyorum.)

Sunucuyu yeniden başlattığınızda sıkıntı ortadan kalkıyorsa ve bu otomatik işler aynı anda değilde farklı zamanlarda çalıştırıldığında CPU sıkışmıyorsa işler kuyruklandırılmalı. O zaman problem ortadan kalkacaktır.


İlginiz için teşekkür ederim öncelikle.

WHM hakkında ve VPS yapısı hakkında teferruatlı bilgi sahibi değilim malesef. Sadece Configure cPanel Cron Jobs bölümündeki gerekli konfigrasyonlarda zaman ayarlaması olduğunu farkedip, sorunun bu kısım ile alakalı olduğunu düşündüm. Şirket, SSH ile bağlanıp, kopma ağnının ekran görüntüsünü almam gerektiğini söyledi ama SSH kullanımı konusunda komutlara hakim olmadığından giriş yapmadım daha fazla içinden çıkılmaz bir hale düşürme çekincesiyle. :)
 

 

Metin Metin metinli.com Kullanıcı
  • Üyelik 28.03.2011
  • Yaş/Cinsiyet 30 / E
  • Meslek SEO Analisti ve Siber Güvenlik
  • Konum Ankara
  • Ad Soyad M** Y**
  • Mesajlar 1399
  • Beğeniler 61 / 582
  • Ticaret 18, (%94)
Bahsettiğim gibi bilgi edindikten sonra çözüme oluşturulabilecek bir konu bu. Sağlayıcılığı yapan yerden destek almak çok daha sağlıklı olacaktır.
 

 

Yazar, yazılım geliştirici, SEO Analisti ve siber güvenlik uzmanı.
wmaraci
wmaraci

cnrsgr cnrsgr Caner Sağır Kullanıcı
  • Üyelik 04.07.2016
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Ajans Direktörü
  • Konum Samsun
  • Ad Soyad C** S**
  • Mesajlar 738
  • Beğeniler 58 / 463
  • Ticaret 46, (%98)

Metin adlı üyeden alıntı

Bahsettiğim gibi bilgi edindikten sonra çözüme oluşturulabilecek bir konu bu. Sağlayıcılığı yapan yerden destek almak çok daha sağlıklı olacaktır.


İlginiz için teşekkür ederim tekrardan. Bir çözüm bulmaya çalışıyorum işte.
 

 

wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al