lostyazilim
tr.link

Site içi Seo Bu mudur?

7 Mesajlar 587 Okunma
acebozum
tr.link

ctnbckci ctnbckci Oku! Kullanıcı
  • Üyelik 03.11.2018
  • Yaş/Cinsiyet 36 / E
  • Meslek Bilimci
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad Ç** B**
  • Mesajlar 940
  • Beğeniler 429 / 442
  • Ticaret 2, (%100)
merhaba


site içi seo dediğimiz şey bu mudur? bu özgün yazıyı bozan birşey değil mi? Bence yanlış bir yöntem ama bazen mecbur uygulamak zorunda kalınıyor.

 

 

İmza!!! Get Closer!
wmaraci
reklam

mrtrclb mrtrclb WM Aracı E-Mail Onaysız
  • Üyelik 14.06.2017
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Blogger
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** E**
  • Mesajlar 1379
  • Beğeniler 538 / 538
  • Ticaret 7, (%100)
Site içi seo kavramını yazı şekli ve anahtar kelime sayısıyla indirgeyemeyiz.

Düzgün etiket kullanımı,
Doğru başlık seçimi,
En önemlisi "site içi linkleme"
Başlıklarda ana anahtar kelimeleri kullanma,
Komşu anahtar kelime kullanımları,
Hatta kurumsal kimlik ve özgün görsel kullanımı bile site içi seo konusunda önem arzeder.

Görseldeki anlatım şekli ne yazıkki evet çok güzel değil ama o milyon dolarlık google arama sonuçları yapay zekanın seviyesi de buna yetiyor ancak.. Ben hep söylemişimdir, bir arama sonucunda yer almak üst sıralarda ilk sıralarda yer almak için bazı kelimeleri yazı içinde fazlaca kullanmak ve bunun gibi manipülatif oyunlara ihtiyaç duymak resmen saçmalık.. ama ben de bu taktikleri kullanan yüzbinlercesinden biriyim.

Bunlara ihtiyaç kalmaması için google in yazıyı okuyup anlaması ve duygusal davranmadan gerçekten en faydalı yazıyı öne çıkarması gerekiyor.. Yapay zeka kavramı duygusallıktan uzak ve sadece belirli teknik metaları öğretildiği kadarıyla uygulayan bişey olduğundan (şimdilik) bunlara , manipülasyonlara, saçma seo tekniklerine, yapay backlink zırvasına devam edicez :/
ctnbckci

kişi bu mesajı beğendi.

Lions Lions WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 05.05.2017
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Web-Developer
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** K**
  • Mesajlar 1025
  • Beğeniler 366 / 534
  • Ticaret 5, (%100)
"Everest dağı kaç metre" cümlesini kelimesi kelimesine geçirmenize gerek yok. Google algoritması kelimelerin anlamdaş yapılarını tanır. Yani "Everest dağı kaç metre" ile "Everest dağının tam olarak kaç metre olduğu konusu hala tartışmalara konu olur" cümlesi arasında bir fark yoktur. Siz ikinci cümleyi de kullansanız, Google "Everest dağı kaç metre" aramasında sizi gösterir. Sadece başlıkta kelimesi kelimesine geçirmeniz yeterli.
ctnbckci

kişi bu mesajı beğendi.

ctnbckci ctnbckci Oku! Kullanıcı
  • Üyelik 03.11.2018
  • Yaş/Cinsiyet 36 / E
  • Meslek Bilimci
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad Ç** B**
  • Mesajlar 940
  • Beğeniler 429 / 442
  • Ticaret 2, (%100)

mrtrclb adlı üyeden alıntı

Site içi seo kavramını yazı şekli ve anahtar kelime sayısıyla indirgeyemeyiz.

Düzgün etiket kullanımı,
Doğru başlık seçimi,
En önemlisi "site içi linkleme"
Başlıklarda ana anahtar kelimeleri kullanma,
Komşu anahtar kelime kullanımları,
Hatta kurumsal kimlik ve özgün görsel kullanımı bile site içi seo konusunda önem arzeder.

Görseldeki anlatım şekli ne yazıkki evet çok güzel değil ama o milyon dolarlık google arama sonuçları yapay zekanın seviyesi de buna yetiyor ancak.. Ben hep söylemişimdir, bir arama sonucunda yer almak üst sıralarda ilk sıralarda yer almak için bazı kelimeleri yazı içinde fazlaca kullanmak ve bunun gibi manipülatif oyunlara ihtiyaç duymak resmen saçmalık.. ama ben de bu taktikleri kullanan yüzbinlercesinden biriyim.

Bunlara ihtiyaç kalmaması için google in yazıyı okuyup anlaması ve duygusal davranmadan gerçekten en faydalı yazıyı öne çıkarması gerekiyor.. Yapay zeka kavramı duygusallıktan uzak ve sadece belirli teknik metaları öğretildiği kadarıyla uygulayan bişey olduğundan (şimdilik) bunlara , manipülasyonlara, saçma seo tekniklerine, yapay backlink zırvasına devam edicez :/


Dediğinde çok haklısın ama bir site işiyle uğraşan biri olarak veya okuyucu olarak beni bu görseldeki site kendinden direkt uzaklaştırdı açıkcası. Yani şunu bile düşünüyorum. Lise öğrencisiyim coğrafya hocam bana ödev vermiş ve internetten kopyala yapıştır yapacağım. Bu site bence 2-0 geride benim açımdan. Ya da kopyala yapıştır değil araştırarak alacağım ozaman 3-0 geride olacak benim için. Bunu google ın görmemesi ve dediğin gibi aksine önlere çıkarması çok acı bi durum. Cümleye başlarken bir önceki konu başlığına bile değinilmiş yazıda.
mrtrclb

kişi bu mesajı beğendi.

İmza!!! Get Closer!
wmaraci
wmaraci

ctnbckci ctnbckci Oku! Kullanıcı
  • Üyelik 03.11.2018
  • Yaş/Cinsiyet 36 / E
  • Meslek Bilimci
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad Ç** B**
  • Mesajlar 940
  • Beğeniler 429 / 442
  • Ticaret 2, (%100)

Lions adlı üyeden alıntı

"Everest dağı kaç metre" cümlesini kelimesi kelimesine geçirmenize gerek yok. Google algoritması kelimelerin anlamdaş yapılarını tanır. Yani "Everest dağı kaç metre" ile "Everest dağının tam olarak kaç metre olduğu konusu hala tartışmalara konu olur" cümlesi arasında bir fark yoktur. Siz ikinci cümleyi de kullansanız, Google "Everest dağı kaç metre" aramasında sizi gösterir. Sadece başlıkta kelimesi kelimesine geçirmeniz yeterli.


Peki şunu soracağım. Google başlığın kısa olmasına özen gösterirken everest dağı hakkında bilgi ve kaç km de olduğunu ben başlıkta geçiremeyeceğim için sadece anahtar kelime ve yedek anahtar kelime yeterli olacak mı bu durum için.
Çünkü görseledeki gibi ben sitemde yazı yazmak kesinlikle istemem açıkcası.
 

 

İmza!!! Get Closer!

Lions Lions WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 05.05.2017
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Web-Developer
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** K**
  • Mesajlar 1025
  • Beğeniler 366 / 534
  • Ticaret 5, (%100)
ctnbckci Elbette bunu şöyle düşünün "Everest dağınık yüksekliği kaç km?" - "Everest dağının yüksekliği ne kadar" - "Everest dağı ne kadar yükseklikte" - "Everest dağı yüksekliği" siz bu 4 farklı cümleyi de geçirseniz Google, aslında aynı şeyi söylediğinizi anlıyor. Bu yüzden sadece başlıkta "asıl" anahtar kelimenizi geçirip, içeriği daha çok kullanıcı deneyimine göre hazırlayın derim. Nitekim önemli olan kullanıcı deneyimidir. Güncellenen algoritmayla beraber Google artık, sıralamada yükselteceği sayfaları kullanıcıların ilgisine göre belirliyor.

Bir sayfaya giren kullanıcı ne kadar zaman geçiriyor? Sayfa içerisinde interaktif yorum, anket vb. nelere katılıyor? Aynı sitede farklı sayfalara da bakıyor mu? gibi pek çok kullanıcı deneyimi faktörü göz önünde bulunduruyor. Siz, anahtar kelimemi sürekli tekrarlatacağım diye anlam bütünlüğü olmayan ve kullanıcıyı sıkan makaleler yazarsanız, kullanıcılar siteye girdikten birkaç saniye sonra çıkarlar. Bu da Google'a, "bu içerik faydasız" mesajı verir.

Son olarak semantik makalenin ne olduğunu araştırın. Geçen hafta açtığım ilanda semantik makale hakkında kısa bir bilgi paylaştım. İçeriklerinizi mutlaka buna göre oluşturun: https://wmaraci.com/forum/makale-satisi/semantik-and-2019-search-engine-optimization-uyumlu-makale-sadece-profesyonel-alicilar-icin-546286.html
 

 

ctnbckci ctnbckci Oku! Kullanıcı
  • Üyelik 03.11.2018
  • Yaş/Cinsiyet 36 / E
  • Meslek Bilimci
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad Ç** B**
  • Mesajlar 940
  • Beğeniler 429 / 442
  • Ticaret 2, (%100)

Lions adlı üyeden alıntı

ctnbckci Elbette bunu şöyle düşünün "Everest dağınık yüksekliği kaç km?" - "Everest dağının yüksekliği ne kadar" - "Everest dağı ne kadar yükseklikte" - "Everest dağı yüksekliği" siz bu 4 farklı cümleyi de geçirseniz Google, aslında aynı şeyi söylediğinizi anlıyor. Bu yüzden sadece başlıkta "asıl" anahtar kelimenizi geçirip, içeriği daha çok kullanıcı deneyimine göre hazırlayın derim. Nitekim önemli olan kullanıcı deneyimidir. Güncellenen algoritmayla beraber Google artık, sıralamada yükselteceği sayfaları kullanıcıların ilgisine göre belirliyor.

Bir sayfaya giren kullanıcı ne kadar zaman geçiriyor? Sayfa içerisinde interaktif yorum, anket vb. nelere katılıyor? Aynı sitede farklı sayfalara da bakıyor mu? gibi pek çok kullanıcı deneyimi faktörü göz önünde bulunduruyor. Siz, anahtar kelimemi sürekli tekrarlatacağım diye anlam bütünlüğü olmayan ve kullanıcıyı sıkan makaleler yazarsanız, kullanıcılar siteye girdikten birkaç saniye sonra çıkarlar. Bu da Google'a, "bu içerik faydasız" mesajı verir.

Son olarak semantik makalenin ne olduğunu araştırın. Geçen hafta açtığım ilanda semantik makale hakkında kısa bir bilgi paylaştım. İçeriklerinizi mutlaka buna göre oluşturun: https://wmaraci.com/forum/makale-satisi/semantik-and-2019-search-engine-optimization-uyumlu-makale-sadece-profesyonel-alicilar-icin-546286.html


Dediğinde haklısın zaten ben yazılarımda buna dikkat ediyorum ama bugün bir yazımı paylaşırken görseldeki yazıya denk geldim bir sitede. Bu içerik benim üzerimde olacaksa google da ben baştan kaybettim korkusuyla bir konu açayım dedim açıkcası.
 

 

İmza!!! Get Closer!
wmaraci
wmaraci
Konuyu toplam 2 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 2 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al