Alkollü içecek üreticisi firmaların gazetelere verdikleri son reklamlarda, içki yasağına sitem vardı...
1 ay içinde aceleyle hazırlanıp, komisyon ve TBMM Genel Kurulu’nda kabul edilerek Köşk’e gönderilen Tayyip’in alkol yasaklarına alkollü içecek şirketlerinden ‘sessiz tepki’ geldi. Her türlü mecrada alkollü içecek reklamına yasak getiren torba yasa henüz Köşk’teyken alkollü içecek firmaları bugün gazetelere “son” reklamlarını verdiler!..
Her zaman çok konuşulan reklamlarıyla hatırlanan firmaların son reklamları da her zamanki gibi çarpıcıydı.
‘Reklamlar bitti. Bize müsaade!’ başlığıyla çıkan Yeni Rakı reklamında yasağa ve hükümete şu sözlerle ince bir sitem vardı:
‘Adabımızdandır; veda etmez, müsaade isteriz. Çünkü biliriz; biz bir araya geldikçe, dostluğumuz da muhabbetimiz de hep yeni kalır. 500 yıldır olduğu gibi… HEP YENİ KAL KARDEŞİM.’
Şarap Üreticileri Derneği ise ’7000 yıllık Anadolu şarabı’ başlıklı reklamıyla, Anadolu şarabını sevenlerine emanet etti:
’7000 yıllık Anadolu şarabı ilk kez bu kadar suskun, bu kadar sessiz kalacak. Bu toprakların binlerce yıllık gururu, artık yeni mucizelere dönüşemeyecek. Aslında Türkiye’de şarap üretimi her geçen gün gelişiyor, adını dünyada daha çok duyuruyordu. Kendi topraklarımızın değerlerine ve geçmişine sahip çıkmak yerel üreticiyi gururlandırıyordu. Hep birlikte ülke için önemli bir ekonomik değer yaratılıyordu. Toprağın zengiliği üreticinin tutkusuyla birleşip Anadolu’nun her bir köşesinde farklı bir üzüme dönüşüyor, dünyaya yeni mucizeler armağan ediyordu. Ama bu toprakların efsane lezzetleri artık konuşanmayacak. Üretici artık sesini dünyaya duyuramayacak. Çünkü artık şarabın konuşması yasak! Bu toprakların değerlerinden bu toprakların insanları artık haberdar olamayacak. Size yine bin bir lezzetin yanında, keyifle ve kararında içmeye devam ediniz. Biz bu topraklarda var olduğumuz sürece tutkumuzla üretmeye ve bu kültürü yaşatmaya devam etmeye kararlıyız. Ama artık Anadolu’nun eşsiz üzümleri; Öküzgözü, Boğazkere, Emir, Narince ve daha nicelerini siz anlatmalısınız. Sofralarınızdaki muhteşem lezzet buluşmalarını herkese daha çok anlatmalısınız. Çünkü Anadolu’nun eşsiz mucizesi artık size emanet…’
Efes Pilsen ise efsane bir marka haline dönüşen ‘tombul şişesi’yle boy gösterdi sayfalarda. Firma, ‘Görmesek de biliriz’ başlığıyla verilen reklamda ’44 yıldır aynı masada, aynı muhabbette, aynı duygularda beraberiz. Biz bizi görmesek de tanır, görmesek de biliriz’ reklamıyla sevenlerine veda etti.
[COLOR=DarkRed]YAZIYI BEN YAZMADIM. SOZCU.COM.TR HABER SİTESİNDEN ALINTIDIR[/COLOR]