Arkadaşlar merhaba,
Anahtar kelimeler ve kelimelerin sıklığı vs. SEO için önemli, birçok yerde var bu bilgiler, ancak harf frekans sistemiyle ilgili internette Türkçe içerik bulamadım diyebilirim. Daha doğrusu bu harf frekans sisteminin SEO amaçlı kullanımıyla ilgili bilgi bulamadım.
Bu işi bilenler muhakkak biliyordur bu sistemi. Böyle bir sistemi de tabii paylaşmak meslek sırrı paylaşmak gibi algılanabilir. Ancak ben SEO işi yapmadığım için sizlerle paylaşmak istedim. Belki bir faydam olur.
Öncelikle kısaca özetlemem gerekirse, Türkçe'de harflerin kullanım sıklıkları bellidir. Yani dilimizdeki tüm kelimelere bakıldığında en sık geçen harfler şu şekildedir:
A 11,68
E 9,01
İ 8,27
N 7,23
R 6,95
L 6,05
I 4,90
D 4,87
K 4,71
M 3,74
U 3,43
Y 3,37
T 3,09
S 3,05
B 2,85
O 2,45
Ü 1,99
Ş 1,94
Z 1,50
G 1,34
Ç 1,26
H 1,14
Ğ 1,13
V 0,98
C 0,97
Ö 0,87
P 0,79
F 0,44
J 0,01
Google gibi arama motorları da bazen sayfanın dilini anlamak için bu yöntemi kullanabiliyor. Site içerisindeki harflerin kullanım sıklığından bunu anlayabilmek mümkün.
Bunun yanında site içeriğini çözümlemek için de harf frekans tabloları kullanılıyor.Peki site içeriği nasıl anlaşılır?
Bu da çok basit. Türkçe'deki harf frekans tablosu aslında tüm kelimeleri kapsıyor, dolayısıyla konu farklı olduğunda bu tablo da değişiyor. Örneğin teknoloji ağırlıklı yazıların olduğu bir sitede, sürekli geçen kelimeler ve terimler farklıdır. Dolayısıyla frekans tablosu da o kelimelerdeki harflerin kullanım sıklığına göre değişmektedir.
Özellikle basit algoritmalarla şifrelenmiş yazıları çözmek için kullanılan harf frekans tabloları aslında SEO açısından da önem teşkil ediyor.
Ben özellikle kendi geliştirdiğim yazılım sayesinde, yazdığım makalelerde sürekli harf frekans ölçümü yapıyorum ve konuya ne kadar uygun bir yazı olduğunu ortaya çıkartıyorum. Tabii ki bunun için konuya göre harf frekans tablolarını ayrı ayrı çıkartmak gerekir ki bu uzun bir süreç aslında.
Frekans Tablosu Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/T%C3%BCrk_alfabesindeki_harflerin_kullan%C4%B1m_s%C4%B1kl%C4%B1klar%C4%B1