ermaneray adlı üyeden alıntı
otomobil işinde şimdi şu yapılıyor özellikle yurt dışı ithal edilen ürünlerde
8 10 yedek parçacı bir firma oluşturup toplu alım yapıyorlar ve kendi paylarını alıyorlar ben bir kaç tane biliyorum piyasayı öldürmeden çok fazla kar yapıyorlar.
tamir yedek parça işinde forumlarda iş pek çıkmıyor asıl ekmek rentacar ve şirket arabaları ayrıca servisler bilgine
forumlarda adını duyurmak istersen draglara ve mahalli yarışlara çıkacak bir araç yapman lazım :)
ama kendi siteni kendi markanı yap derim ben dostum sonra forum tanıtımı yapıp aktif takip edersin tavsiyem bu
O tarz kollektif yapılanmalar burada yok, nihayetinde asıl ithalatçıdan daha ucuza maletmeleri nadir parçalar değilse zor. Bölgemde 5 milyon dolarlık malı olan yedek parçacı bile toptancıdan alıyor neyi nasıl alıyor iyi kötü biliyorum. Zaten ortak açtığımız arkadaşım bölgenin en büyük 2 firmasında da çalıştı. Yedek parçacıların bu ithalat falan koşturması da en azından bu bölgedekiler için mümkün değil.
Forumlardan şu çıkar ; giderilemeyen sanayide herkesin çözemedediği sorunlar, ne yapılsa düzelmeyen arızalar, kronik tekrarlayan sorunlara kalıcı çözümler ... gibi gibi . Misal marealarda onlarca basit yöntemle giderilecek sorunlar var fakat bunu bilen usta her ilde bir yada bir kaç kişi , arabayı alanlar sanayi sanayi gezip onu bunu değiştirip akşama yine aynı arızayla eve gidiyor. Bu sorunlar 1.6 16v fiat motoru kullanan bir sürü araçta(stilo marea brava siena palio vs.) mevcut.Bu ustanın elinde bir kaç basit işlemden sonra sorunsuza evriliyor. Bu tarz bir çok şeye hakimiz .
Bunun gibi kesin olarak bildiğimiz onlarca git gel bulunmayan düzelmeyen arıza var, bunların bildiklerimizi uygulasak forumlardan iş için yeterli. Çorludan Kartala bunun için gelen adam gördüm , mersinden adanaya giden adam duydum forumlarda.
Kurumsal işler de bağlanabilir bir kaç görüşmemiz de oldu . Tabi ki bunlarla da ilgilenilecek bunlarsız olmaz :)
Drag falan işi biraz daha öte bir iş, performans araçlarıyla ilgilenenler ayrı kişiler. O konuda ayrıca bir alt yapı lazım o da bizde mevcut değil. Modifiye olayı tamir işinden apayrı bir olay. Bilmediğimiz işi de yapmak doğru olmaz :)
Forum olayını da alman araçlarına yönelik bir ortak forum olabilir aslında, forum üzeri parça satışı da yapılabilir tamir bakım işi de gelebilir.
Ya zaten şu var , biz bilinçli olarak giriyoruz bu işe, misal bi triger değişiminde detaylı kontrol yapılıyorsa değişmesi gereken hortumdu falan filandı değişimi söyleniyorsa gerekli parçaların yağlaması yapılıyorsa o müşteri kazanılmış demektir. Neredeyse hiç bir sanayi ustası bunları yapmıyor. İlla arıza belirsin tamir edelim diyorlar. Aracı olanlar bilir mutlaka da başına gelmiştir 3 kuruşluk şey yüzünden tekrar sanayiye gitmek zorunda bırakılıyor insanlar halbuki bir önceki sefer 5-10 liraya halledilecek şeyler bunlar. Benim misal radyatör hortumum artık eskilikten çatlamış patlama noktasına gelmiş bu haliyle yetkili servis triger değiştirmiş , şu hortumun da değişmesi lazım dememiş . Bunu ustalar hiç söylemiyor hatta sen söylesen abi kalsın ne gerek var diyip geçiştiriyorlar. Yada bi enjektör temizliği falanca km yapmışsın bi temizleyelim demiyorlar. İlla arızadan sonrayı bekliyorlar.
Piyasa böyle iken bizde yapılmayanları yapar özenli çalışırsak kaliteli müşteriler edinmiş oluruz. Zaten 5 liralık hortumu değiştirmeye niyetsiz olan müşteriden bize de hayır gelmez .
1500 liralık iş yaptırdığım adam bana yağlı motor teslim etti misal yani 20 liralık maliyeti yok onu yıkatmaktan bile acizler. Böyle bi piyasada işini iyi yapan müşteriyi memnun edenin kazanmaması zaten imkansız.
Zaten bu olaylar sebebiyle bu işten kazanacağımıza inanıyorum.