-
Üyelik
03.02.2014
-
Yaş/Cinsiyet
27 / E
-
Meslek
Öğrenci
-
Konum
Bursa
-
Ad Soyad
H** E**
-
Mesajlar
876
-
Beğeniler
211 / 116
-
Ticaret
10, (%100)
Kurumsal kimlik çalışmaları yapmayı planlıyorum ama günümüzde ne kadar işe yarar ne kadar yaramaz bilemiyorum. Tasarımlar bir yana , doğru müşteriye ulaşmak ve doğru pazarlama yapmanın çok daha önemli olduğuna inanıyorum. Tanıtım kısımlarını ve iş teslim süreçlerini detaylı bir şekilde öğrenmek istiyorum. Açıkcası bu iş hakkında detaylı bilgiler veren kaliteli bir kaynaklar aramaktayım. Detaylı bilgi verebilecek yada kaynak gösterebilecek arkadaşlar var mıdır ?
blogalp
Grafik & Tasarım
Kullanıcı
-
Üyelik
28.11.2011
-
Yaş/Cinsiyet
36 / E
-
Meslek
Grafik & Tasarım
-
Konum
Karabük
-
Ad Soyad
A** Ç**
-
Mesajlar
161
-
Beğeniler
5 / 19
-
Ticaret
3, (%67)
ErcanDinsel gayet güzel bilgiler vermiş. Kurumsal kimlik konusuna gelecek olursak. Öncesinde bir tasarım geçmişin varsa yani logo, amblem, digital tasarımlar, dış mekan tasarımları gibi kurumsalda pek sorun yaşamazsın. Kurumsal kimliğin tek başına diğer parça işlerden farkı yoktur. Yani yeni bir teknik geliştirmen gerekmez. Fakat kurumsal kimlik tecrübe gerektiren bir iştir. Öyle ki tasarlanan antetli kağıt ve zarf bile senin tahminin çok dışında sıradan işlere dönüşebilir. Adı üstünde kurumsal kimlik olan bu çalışmada en önemli kural bütünlüktür. Promosyon ürünlerden tut rozet tasarımına kadar tüm grafik işlerini üstlendiğin ve bence uzun yıllar boyunca kaliteli firmaların senden bağımsız kalamadıkları, yüksek getirili işlerdir.
Müşteriye ulaşmak konusundaki kaygılarına gelecek olursak bu durum bir grafikerin her aşamada temel sorunudur. Ama kurumsal kimlik pazarlaması tamamen referans odaklıdır. Yapılmaz diye birşey yok ama yelpazeni geniş tutmalısın.İyi çalışmalar.
1 kişi bu mesajı beğendi.
-
Üyelik
14.02.2012
-
Yaş/Cinsiyet
26 / E
-
Meslek
think, move, design.
-
Konum
Muğla
-
Ad Soyad
F** E**
-
Mesajlar
692
-
Beğeniler
164 / 167
-
Ticaret
5, (%100)
Öncelikle merhaba,
Kurumsal çalışmalar yapmak için öncelikle tasarım konusunda kendini iyi bir şekilde ilerletmiş olman gerekir. Ayrıca unutmamalısın ki kurumsal işler alman için kurumsal olman lazım. Öncelikle kendi markanı oluştur ve buna bir kurumsal kimlik çalışması yap. Ardından aklından çeşitli alanlarda markalar oluşturarak bunlara çalışmalar yap. Büyük firmaların logolarını kullanarak onlara çalışmalar yap. Ne kadar deneme yaparsan, hata payın ve kaliteli iş yapma tecrüben o kadar artar.
Henüz tasarıma başlamadıysanda önünde uzun bir yol olduğunu unutma.
Kolay gelsin.
1 kişi bu mesajı beğendi.
think, move, design.
IG: furkanekmen
-
Üyelik
28.01.2012
-
Yaş/Cinsiyet
32 / E
-
Meslek
Grafiker. / ercandinsel.org
-
Konum
Kocaeli
-
Ad Soyad
E** D**
-
Mesajlar
670
-
Beğeniler
54 / 241
-
Ticaret
1, (%100)
Ad soyad kullanmamanı öneririm, nedenine gelecek olursak, ileride fazladan iş almış olabilir, çok daha büyük bir firma bile olabilirsin. Bu demekdir ki yanına bir çalışan daha alabilirsin, ortak işler yürütebilirsiniz.İki kişi bir firma altında toplayan bir firma, daha büyük gözükür. Benim görüşüm budur, başka görüşlerde olabilir ancak ben bu şekilde düşünüyorum.
1 kişi bu mesajı beğendi.
-
Üyelik
28.01.2012
-
Yaş/Cinsiyet
32 / E
-
Meslek
Grafiker. / ercandinsel.org
-
Konum
Kocaeli
-
Ad Soyad
E** D**
-
Mesajlar
670
-
Beğeniler
54 / 241
-
Ticaret
1, (%100)
İsmin tamamen bir hayal ürünü isim olabilir, belirli noktaya geldikden sonra herkes ismini hatırlayacaktır zaten. Önemli olan senin çalışmaların. :) Kolay gelsin, bol şans diliyorum.
1 kişi bu mesajı beğendi.
blogalp
Grafik & Tasarım
Kullanıcı
-
Üyelik
28.11.2011
-
Yaş/Cinsiyet
36 / E
-
Meslek
Grafik & Tasarım
-
Konum
Karabük
-
Ad Soyad
A** Ç**
-
Mesajlar
161
-
Beğeniler
5 / 19
-
Ticaret
3, (%67)
Daha önce firmalara isim önerisinde bulunan ve birçoğu için onay alan birisi olarak artık tecrübe olarak firma isminin çok az öneminin olduğunu düşünüyorum. Reklam dinamiklerini nasıl kullandığın çok önemli. Fakat elbette ilerisi için sorulduğunda ismin bir hikayesi olmalı.