TolgahanYilmaz En iyisi siz bugün Tüketici Hakları Hakem Heyetine gidin.Oraya da derdinizi anlatın.Onlar size yardımcı olur.Elinizdeki belgeleri de götürün.
Özellikle büyük firmaların böyle davranışlarına çok kızıyorum.Satarken etrafınız da dört dönüyorlar.
Bence bu sorun firmanın tamamiyle kendisinden kaynaklanıyor.Bizim bilmediğimiz bir şeyler olabilir.Yoksa adamlar neden zorluk çıkarsınki ?Tüm firmalar neredeyse garanti konusunda böyleler...Artık ürün bedelinin bir kısmını satış yapan mağaza ya da yetkili servis mi ödüyor nedir ?Anlayamadım.
Samsung,vatan bilgisayar,teknosa..vs.yöneticileri şöyle dese "müşteri haklıysa mağdur etmeyin." O zaman bu sıkıntılar yaşanır mıydı ?İnsanların büyük firmaları tercih etmesinin sebei var.Bunu hepimiz biliyoruz.
Satış sonrası hizmetleri,müşteri mağduriyetine sebep oluyorsa burada sıkıntı var demektir.
Yasalar haklı olan tüketici lehine tekrar düzenlenmeli ve sorumluluğunu yerine getirmeyen firmalara verilen cezalar fazlasıyla arttırlımalı.Yani Vatan Bilgisayar,Teknosa,Gold,Bimeks ya da Hepsiburada gibi çok büyük paralar kazanan firmaya üç-beş bin lira ceza kesilse ne olacak ki ?
Ama örneğin ürün bedelinin minumum 10 katı ceza yeseler heralde firmaların tavırlarında değişmeler olur.1800 TL'ye Teknosa'dan telefon aldım.6 defa aynı sebepten arıza verdi.Değişmediler,ücret iadesi de yapmadılar.
Tüketici hklarına gittim onlarda kutudan çıkan garanti belgesini istediler.Telefon elimde kaldı.
10 ay önce aldığım telefonun kutudan çıkan ve imzasız olan garanti belgesini bulmadım.Faturası var,kredi kartı fişi var dedim.Yok samsung'a da yazı yazacağız.E internette adresi var.Yok o da olmaz.
Neyse çok uzattım.Ama insanların haklarının böyle yok sayılmasına dayanamıyorum.