Hocam hem düşük rekabet, hem yüksek rekabet güzel kelimeler buldum. Ancak bir kaçı ile uğraşabileceğim için rekabet konusu kafama takıldı. :D
NK1864 adlı üyeden alıntı
Maksimum seviyelerdeki reklamveren TBM oranlarını Google Adwords göstermez zaten.
Diğer görüntülenenler de birebir oranları yansıtmaz. Niche site açmak için bir piyasayı bilmek, biraz da trendleri takip edeceksin.
Şu an Black Friday ve Christmas içerikler mesela yabancı dil sitelerde en çok aranan kelimeler ama 1 ay sonra bir daha kimse dönüp aramayacak. Seçtiğin kelimelerin long tail olmasına dikkat et ve mümkün mertebe aranma hacmi yıla yayılsın.
Düşük rekabette aranma hacmi 300K kelime de var 1K kelime de var.
TBM'yi belirleyen ziyaretçi değil; reklamverenin ne kadar tık başına bütçe ayırdığıdır.
Örneğin dekorasyon sitesi Türkçe kategoride ortalama 0,30 kuruş verirken; yabancı dillerde 3-4 TL'ye kadar çıktığı olur. Çünkü markalar yurt dışında çok daha fazla ve rekabet yüksek olduğu için kendi reklamları görüntülensin ister.
Seçeceğin kategoriden önce benim sana tavsiyem blogger'da 3-4 ayrı kategori belirle ve 1 hafta takip et. Hangisi seni tatmin ediyorsa onu siteye çevir.
Hocam mesela 22k arama hacimi rekabet düşük tbm 6tl olan bir niche kelime
birde 300k aranma hacmine sahip, 5tl veren rekabet düşük bir niche kelime var. Aynı şekil 74k aranma hacmine sahip düşük rekabetli 30 tl veren bir başka niche kelime daha var. Ancak sondaki yazdığım iki niche iphone6, samsung gibi kelime değil. Bildiğimiz niche kelimeler. Genel bir alana hitap etmiyor. Örnek verecek olursam, Turunçgil, portakal, greyfurt. Bu üç kelimedeki portakal oluyor 300klık ve 74klık kelimeler. Turunçgil en geneli portakal alt kategorisi, greyfurt portakalın alt kategorisi olarak düşündüm. Sizce hangisine uğraşayım? 22klık olanı zaten dediğiniz gibi bloggerda açacağım ilk başta, 1 ay bekleyeceğim baktım rağbet var güzel bi script yaptırıp hostinge taşıyacağım.