kendoka
Üyeliği Durdurulmuş
Banlı Kullanıcı
-
Üyelik
02.06.2014
-
Yaş/Cinsiyet
31 / E
-
Meslek
Geleneksel Tedavi Usulleri Uzmanı
-
Konum
Konya
-
Ad Soyad
B** Ö**
-
Mesajlar
1393
-
Beğeniler
257 / 275
-
Ticaret
25, (%100)
Bence önemli bir konu biraz araştırma yaptım ama tam bu başlığı bulamadım. Bir makale yazıyoruz ve google bunu kendince bir özgünlükten geçiriyor. Bu özgünlük nedir? Mesela şiir, atasözü ve deyim sitelerini tutun da sadece nakliyat sitelerine kadar içerik hepp benzer olmak zorunda. Yani sadece künefe satan bir kişi özgün larak ne yazabilir ki ? Her gün hangi konuyu girecek ki ? ve en önemlisi google bu içeriklerin özgünlüğünü neye göre belirliyor.
Başlık ?
Acıklama ?
Etiket ?
Ya da bizzat içerik mi ?
Bu sorularıma cevap alınca şunu soracağım "mesela ben künefe veya basit bit ürün için site yapıyorum. Ne yazarsam yazayım büyük ihtimal googleda benzeri yazılmıştır. Şimdi kalkıp da künefe yeme hakkında bir maceramı yazsam bu sienin genel içeriğiyle alakasız olacak. Ama her yerde site içeriğiyle alakasız yazı sıkıntı olur diyorlar. Bunu google açısından mı gelen ziyaretci açısında mı söylüyorlar ?Google acısındansa genek siteler ne olacak bir yerde telefondan bir yerde romatizmadan bahsediyorlar. tabi bütün bu soruları aslında sormadım. ilk sorduklarıma cevap alınca bunları da sorcam :) )
-
Üyelik
28.12.2014
-
Yaş/Cinsiyet
29 / E
-
Meslek
Webmaster
-
Konum
Ankara
-
Ad Soyad
D** Y**
-
Mesajlar
542
-
Beğeniler
121 / 127
-
Ticaret
15, (%100)
Hocam olduğu gibi kopyala yapistir yaparsaniz google anlar bunu anlayan bazi sitelerde var kontrol etmek isterseniz bilgidim kadariyla şöyle oluyor, siz mesela bir cümle aliyorsunuz bu cümle Ali ata bak olsun siz bunu özgünlestiriseniz bir sıkıntı olmaz özgürleştirme den kastim Bak Ali ata değil bunu yaparsaniz da google anlar bunu kelimelerin es anlamli lari vs kendinize gore bir özgürleştirme yaparak eklemeniz gerekir mesela Ali ati izle gibisinden, bildiğim bu kadar yanlisim varsa affola
İnstagram Butik Hesabı Alınacaktır....
-
Üyelik
02.01.2014
-
Yaş/Cinsiyet
32 / E
-
Meslek
internet işleriyle uğraşan bir yat kaptanı.
-
Konum
İzmir
-
Ad Soyad
U** Ç**
-
Mesajlar
481
-
Beğeniler
160 / 69
-
Ticaret
8, (%88)
yazının başlık, etiket ve içeriğini alıp diğer indeksli sayfalarla karşılaştırıyor olabilir. açıkcası pek bir fikrim yok. yazı bire bir kopyala yapıştır olmadıkça yine yükselebilirsin. en olmadı yazı sonuna kaynak vererek ilerleyebilirsin.
izmir şehir rehberi.
www.izmiralsancak.com
-
Üyelik
26.10.2014
-
Yaş/Cinsiyet
34 / E
-
Meslek
Mühendis
-
Konum
İzmir
-
Ad Soyad
A** K**
-
Mesajlar
1922
-
Beğeniler
52 / 360
-
Ticaret
54, (%100)
Belki de bilmiyordur ama ya biliyorsa :)
1 kişi bu mesajı beğendi.
-
Üyelik
18.07.2014
-
Yaş/Cinsiyet
47 / E
-
Meslek
Memur
-
Konum
Mardin
-
Ad Soyad
S** i**
-
Mesajlar
1977
-
Beğeniler
639 / 720
-
Ticaret
3, (%100)
Google sizin olsaydı, bu algoritma hakkında herkese bilgi vermek ister miydiniz? Ben istemezdim ve Google geçmişte bunu yapmadığı halde, algoritmaları çözülmeye başlamıştı. Bunun üzerine algoritma sayısını arttırdı. Ancak şu gerçeği de görmemiz gerekir ki; Google'ın veri tabanı ne kadar büyük olursa, olsun; web sitelerindeki içeriğin tamamını kontrol edemez. Kontrol edebilmesi için tüm bu verileri, bir veri tabanında toplaması gerekirdi ki, bu imkansız.
Soruya benzer bir soru ile örnek verilebilir. Facebook kullanıcıları, fotoğraflarına kimlerin baktığını öğrenmek istiyorlar. Ancak, her ne kadar Facebook tüm giriş ve çıkışların kaydını tutuyor olsa da; kullanıcıların gezdiği tüm sayfaları veya baktığı resimleri bilmesi olanaksız. (Eğer çok isterse, belki en fazla bir kaç dakika için bakabilir, sonrasında veri tabanında yeterli alan kalmayacağı için bakamaz.) Facebook, (veya Google) bizim hangi sayfaları gezdiğimizi görmek için yalnızca, bizim kendi tarayıcılarımıza gönderilen çerezlerden yararlanır. Eğer her girdiğimiz web sitesinden sonra, tarayıcımızın çerezlerini temizleyecek olursak; kolay, kolay hiçbir şirket alakalı reklam gösteremez. İşte bu küçük mantık, Google'da geçerlidir. Google, sitemizin sayfalarının yalnızca çerezlerini ve meta etiketlerini tutar. Eğer sitedeki içeriği derecelendirir. Bu derecelendirme sırasının büyüklüğüne göre; (yani eğer meta etiketler veya giriş kopya ise) sayfa içeriğini başka (önce çerez ve meta etiketler) önbellek sayfaları ile karşılaştırır. Bunda da yine, veri tabanına yük getirmeyecek yöntemleri tercih eder. Son tercihi ise kendi veri tabanı olur.
Metin aramada ise, sayfaların önbelleklerinden yararlanır. Bu yüzden alexa veya webarchive gibi sitelere önem verir. (Metin arama ve karşılaştırma biraz daha kapsamlı aslında ancak epey karışıktır.)
2 kişi bu mesajı beğendi.
Durgun sular derin akar.
-
Üyelik
18.07.2014
-
Yaş/Cinsiyet
47 / E
-
Meslek
Memur
-
Konum
Mardin
-
Ad Soyad
S** i**
-
Mesajlar
1977
-
Beğeniler
639 / 720
-
Ticaret
3, (%100)
Onu almamışsınız fakat spin yaparak dahi %60 görmeniz mümkün. Elbette bunu Vikipedi'ye ekleyemezsiniz :) ancak sitenizde iş görür. Size küçük bir taktik. İlk defa bunu forumda yazıyorum.
(Kendim üşendiğim ve sevmediğim için yapmıyorum fakat isterseniz deneyebilirsiniz.)
Şimdi; örneğin ben geçenlerde Fiat hakkında bir makale yazdım. Fiat yanına eklenecek pek çok kelime ile ön sıralarda çıkıyor ancak tek başına Fiat kelimesinde neredeyse imkansız. (İşte bu yüzden tek bir dal üzerine site yapmak önem kazanıyor fakat ben sevmiyorum tabi :) ) Bunu gerçekleştirebilmenin, yani Fiat kelimesinde üst sıralara çıkmanın en kolay yolu ise şöyle; Fiat kelimesinde önde çıkan sitelerin kullandıkları meta etiketlerin yanı sıra google kelime bulucu ile bu kelimede yapacağınız analiz sonuçlarındaki kelimeleri de bir araya toplamanız lazım. Ben sayfayı MediaWiki kullandığımdan dolayı yalnızca Fiat adıyla oluşturdum. Elbette Fiat makalesi başta yazılmalı. Daha sonra örnek veriyorum; Fiat fiyatları, fiat tarihçesi, fiat ispanya fabrikası, fiat otomobil modelleri, fiat .... (işte şu modelin bilgileri) şeklinde makaleler oluşturup, güzelce içerik girilmeli. İçerik benzerlik oranı %50'ler bile olsa yeterlidir. Her sayfadan Fiat sayfasına bağlantı verdiğiniz takdirde; benzer 15-20 makale ile 1 ay içerisinde ilk sıralarda olacağınızı garanti ederim. (Elbette içeriklerin de hakkını vererek tabi.)
1 aydan önce olmaz. Çünkü, google'ın sıralamaları 20 gün civarında tekrar topladığını ve kontrol ettiğini biliyoruz. (Bunu da bana sormayın artık :) )
Sonuç olarak; belirli bir yazım şeklini belirleyerek, doğru ve farklı içerik ile ön sayfalara gelebilirsiniz. Bu durumda içerik benzerliğinin önemi ise sizin içerik ile ilgili sayfa sayınız oranında düşer. Konu dağıldı ama umarım yardımı olur.
2 kişi bu mesajı beğendi.
Durgun sular derin akar.