lostyazilim

Seo'da PR Önemi Kaldımı ?

13 Mesajlar 2.132 Okunma
lstbozum
wmaraci reklam

Since1912 Since1912 Metaren.net.tr Kullanıcı
  • Üyelik 05.08.2014
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek E-ticaret
  • Konum İzmir
  • Ad Soyad M** A**
  • Mesajlar 435
  • Beğeniler 118 / 117
  • Ticaret 2, (%100)
Merhaba arkadaşlar, yanlış hatırlamıyorsam ağustos ayı döneminde bir kaç seo makalesi incelerken artık PR'nin öneminin kalmadığını Google Botları için algoritmada köklü bir değişiklik yapıldığını öğrenmiştim.

Yine ilgili bölümlerde konu ve yorumları incelerken backlink alınacak siteler için herkesin ağzında hala PR değeri. Şuana kadar TR'den bahsedeni görmedim. Yani Seo Konusunda TR'nin önemi yok mu ? :rolleyes:

Diyelim ki ikisininde önemli olduğunu düşünüyorsunuz. Peki hangisi daha önemli ? PR değeri (6) TR değeri (2) olan bir site mi PR değeri (0) TR değeri (4) olan bir sitemi ?

Aydınlatılmak istiyorum. :cool:
 

 

Metaren.NET.TR
wmaraci
reklam

BertugErdem BertugErdem Eski Nick: KingStar Kullanıcı
  • Üyelik 30.10.2013
  • Yaş/Cinsiyet 26 / E
  • Meslek Creative Director
  • Konum İngiltere
  • Ad Soyad B** E**
  • Mesajlar 2665
  • Beğeniler 418 / 579
  • Ticaret 113, (%100)
Pr güncellenmesi artık yapılmıyor. Artık önemli Trunsrank
 

 

GuestLion GuestLion WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 20.04.2014
  • Yaş/Cinsiyet 47 / E
  • Meslek Yazılım Geliştirme
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad O** Ö**
  • Mesajlar 852
  • Beğeniler 340 / 340
  • Ticaret 39, (%100)
PR güncellemsinin uzun süredir yapılmadığına bakılırsa google artık PR a önem vermiyor diyebiliriz. ,bence artık google nda kafası karışık. Özgün içerikte bir yere kadar mümkün. İstediğiniz kadar uğraşın mutlaka aynı kelimeler ile yazılan on binlerce makale mutlaka benzerlik taşımaktadır. Google artık kendiside ne yapacağını tam olarak bilmiyor ve giderek sistem tıkanıyor. Benzer içerikli siteden link alınması gibi. Özellikle ticari amaç güden hangi web sitesi rakibine link verir? Deli olması bile yetmez! Benden alma git ondan al mantığı söz konusu olmaz. Bu ne demek? İnternet sektörü öncelikle kullancıların bunalması nedeniyle değişecetir. Bunun ilk adımı yerel sorgulama sonuçları olacaktır. Örneğin bir bölgeden google da arama yapan kullanıcı sadece bulunduğu bölgedeki aktif sonuçlara ulaşabilecektir. Arama sonuçları bölgeselleşecktir. Bu lbette seo yu daha da zorlu bir pazar haline getirecektir.
senvedat

kişi bu mesajı beğendi.

kendoka kendoka Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 02.06.2014
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Geleneksel Tedavi Usulleri Uzmanı
  • Konum Konya
  • Ad Soyad B** Ö**
  • Mesajlar 1393
  • Beğeniler 257 / 275
  • Ticaret 25, (%100)
Tr değeri hakkında googlenin yaptığı resmi açıklamalar ve pr gibi bir rank belirlemesi durumu şuan ne kadar gercek. Tr değeri hakkında google ne demiş. Tr değerini kim veriyor. Öncelikle aynı sözün çok kez söylenmesiyle gerçek halini almış tezleri bir kenara koymak gerek.
Eğer tr değeri gercek olsaydı bir çok site 0 bile alamazdı.
Googlenin pr yi güncellememesi önem vermediği anlamına gelmez. En basit örnek gidin 2 tane pr 8 site hackleyip link koyun, bakın ne oluyor.

Google sadece tek kriterler secim yapmıyor ki.
Bir sürü kriter var. pr belki değerini % bilmem kaç yitirdi. Ama google önemsemiyor demek çok sacma olur.

Ama backlinke bakış değişti diyebiliriz. Google artık kullanıcıya en iyiyi vermek istiyor. işe yaramaz sayfalardan gelen backlinki sevmiyor.
Sıcak bir akış istiyor.

Eveet. İstiyor ama algoritması bu ?
Kesinlikle hayır.

En basitinden paravan bloglar. Hiç bir geçiş olmadığı halde etki ediyor. Ya da backlinlerin hangisinden sıcak bir akış oluyor ki ?

Her zaman söyledim. Google bir ticarethanedir. Ve bizim kapalı çarşı esnafıyla yarışır.

Söylediklerine değil patentlerine bakın. Güncellemelerine bakın.

Google çoğu zaman yalan söylüyor. Daha yapmadığı güncellemenin korkusunu yayıyor ve belki de bu kadarcık bir etkisi ona 1 günde binlerce dolar olarak geri dönüyor.

Özgün içerik diyor. Ama benim yazımı alsa da 3 senelik bir site yayınlasa virgül bile değiştirmese onu önde gösterecek. Nerde kaldı o zaman özgün içeriğin faydası.

tanıtım yazısı alırken dikkat edilecek en önemli şey alınan yazıdan ziyaretci gelmesi. Sitenin güncel olması. domainin otorite olması.

pr değeri de önemli tabiki yaban atılmaz. belki de google bizde bu hissi uyandırmak ve pr link satşının önüne gecmek için yaptı bunu.

tr zaten muamma. ama kesin olan bir şey var ki o da gün gectikçe hedeflerine ulaşıyor.
Bir gun yazacak makale kalmayabilir demek ne kadar doğru bilmem. ama o gün geldiğinde ziyaretcilerin sitede kalma süreleri sosyal medyada bilinirlik önemini arttıracak.

İnsanların çok söylemeleri bir şeyi doğru yapmaz.
Bakın mesela diyorlar ki. Kendi sitenle alakalı bir link alakasız 3 linkten iyidir. Bunu söyleyen kişi eğer boş konuşmuyorsa alacak 10 domain.
tanesi 3 lira. bunun 5 tanesine sektörüyle alakalı 5 tanesine alaksız backlinkler kasacak ve diyecek ki. "Arkadas etki şu"

40 liraya mal olsa bu deney bence delilsiz konusmaktan iyidir.
kendi sektörüyle alakalı yada değil pr li ya da değil bu konuda konusmak için deneme yapmadan konusmak bence halki yanlış bilinçlendirmek olduğu için böyle konuşulmamalı. Ben konustuklarımı kendi sitelerimde ve bir çok arkadasımın sitesinde gördüm.

Ek Olarak: bu arada tanıtım yazısı satan biri veya pr etkisini savunan biri değilim. Sadece kesinn yargılar için kesin deneyleri savunan biriyim.

Ek Olarak: http://wmaraci.com/forum/arama-motoru-optimizasyonu/search-engine-optimization-acisinda-com-info-nun-net-farki-buyrun-bakalim-214099.html
mesela bakın bu konuda çok önemli bir deney yaptım. Ve eğer gerekli ilgi gösterilseydi bence daha da faydalı olurdu. Ama ne yazık ki kimsenin dikkatini çekmedi. Önemli olan faydalı olmaksa deneyler veya patentlerle konusalım.

Ek Olarak: Sitemizin moderatörlerinin söylediği bir sözü aktarsam yeterli olur bu konuda.

Psycho adlı üyeden alıntı

Trustrank diye bir şey aslında yok. Yani bu trustrank'ın belli bir algoritması yok. Şuanki siteler ise kafasına göre değerler uyduruyor.

Trustrank'ı ilk çıkaran site trustrank.org'dur. O bile şuan doğru düzgün çalışmıyor.

Mesela sen o değerleri trustrank.gen.tr adındaki türk yapımı bir siteden aldın. O sitede kendi kafasına göre bir değer oluşturuyor ve söylüyor. Yani sallama bir değer ;)

Mesela forumda bizden de trustrank aracı yapmamızı istemişlerdi. Burak adminimizin yazdığı cevabı direk yapıştırıyorum:

Trustrank değerinin belli bir algoritması yoktur. Şuan var olan trustrank ölçüm siteleride kafalarına göre sallama bir değer oluştururlar. Bizde kafamıza göre bir değer oluşturup trustrank diyebilirdik ancak bu sadece kullanıcılarımızı kandırmak olurdu. O yüzden trustrank ölçümü adında saçma bir araç yapmadık. Onun yerine ileride kendimiz bir değer oluşturup wmrank adı ile size sunacağız.
 

 

wmaraci
wmaraci

hairmed hairmed WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 02.10.2014
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Full Stack Web Developer
  • Konum Antalya
  • Ad Soyad T** Ü**
  • Mesajlar 141
  • Beğeniler 14 / 66
  • Ticaret 5, (%100)
Ben de SEO'da artık PR'nin bir önemi olduğunu düşünmüyorum. Backlinklerin bile değeri azaldı.

Bugün hiçbir backlinki olmayan bir sayfanız, ilgi çekici bir içeriği olduğu için sosyal medya platformlarında paylaşılıyorsa, bir süre sonra Google aramalarında da ön plana çıkıyor. PR değerinin olmasının, yüksek PR'li sitelerden tanıtım yazılarıyla backlink almış olmasının bir önemi yok.

Yurtdışındaki önemli SEO bloglarında ortak bir fikir var ki site içi SEO, artık PR'den de site dışı SEO'dan da çok önemli. Sitenizdeki içeriği, alakalı sayfaları birbirine bağlarsanız dışardan backlink almadan site içinde bir backlink havuzu yaratmış oluyorsunuz zaten. Bunun yanında sitenizi, kodlarınızı optimize ederek, on Page SEO denilen kriterlerini de yerine getirirseniz akıllı bir sosyal medya planlaması ile PR ve gereksiz backlinklere ihtiyaç duymadan Google aramalarında yükselmek mümkün. Bu yükselişi bir de özenle oluşturmuş paravan bloglarla desteklerseniz, sabırla, belli bir yere gelmek mümkün.
GuestLion

kişi bu mesajı beğendi.

GuestLion GuestLion WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 20.04.2014
  • Yaş/Cinsiyet 47 / E
  • Meslek Yazılım Geliştirme
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad O** Ö**
  • Mesajlar 852
  • Beğeniler 340 / 340
  • Ticaret 39, (%100)

kendoka adlı üyeden alıntı


Özgün içerik diyor. Ama benim yazımı alsa da 3 senelik bir site yayınlasa virgül bile değiştirmese onu önde gösterecek. Nerde kaldı o zaman özgün içeriğin faydası.

tanıtım yazısı alırken dikkat edilecek en önemli şey alınan yazıdan ziyaretci gelmesi. Sitenin güncel olması. domainin otorite olması.



Burada iki konuya değinmek istiyorum. Google bana göre (bu benim düşüncem) PR'ye değer veriyor doğrudur. Ancak burada dikkat edilmesi gereken önemli bir detay var. Çok uzun zamandır kullanıcıya yönelik bir PR güncellemesi yapmıyor. Bunun nedeni nedir? Neden PR güncellemelerini site bazında artık bizler göremiyoruz? Çünkü Google PR algoritma mantığında köklü bir değişikliğe gitti. Bu değişikliğe göre PR verdiği bir çok sitenin belki de sanbox cezası bile alması söz konusu.
Çünkü önceden verilen PR ler her türlü backlinki kapsarken şimdiki PR ler artık sadece semantik ilişkili linklerden verilecek. Ve benze alakalı yakın ve dolaylı alakalı backlinkleri dikkate alacak. İyide bunu yapması için komple tüm sistemi iptal etmesi ve yeniden PR değeri belirlemesi gerekiyor. Bu zor iş muhakkak! Bu nedenle belki hazırlık yapılıyor belki de olan oldu deyip sadece kendileri için PR'ı tutuyorlar. Ama bundan sonra eğer bizim sitelere PR yansımazsa şaşırmamak lazım.
Kopya içerik konusuna gelince benim düşüncem şu şekilde. Kopya içerikli sitelerde index alıyor ancak önce kopya olmayanlar alıyor ancak rekabet düzeyine göre en az kopya olan en üste gelebiliyor. Kopya / Orijinal oranı da burada önemli, rekabet düzeyi önemli. Düşünün şimdi hiç rekabet olmayan bir kelimede içerikler kopya... Fakat bir gün birileri o sıfır sorgulu kelimede arama yaptı diyelim ki, Google o zaman boş sayfa mı gösterir? Elbette hayır kopya / orijinal oranına göre ve diğer kriterlere göre bir sıralama yapar. Bu yüzden kopyada olsa site indexlenecektir. Ancak sorunlu olarak.
Orijinal içerik konusu oldukça sıkıntılı. Düşünsenize bugün Türkçede öbekli kelime grupları dahil 120 bin civarında kelime var. Mesela ben kendi alanımdan örnek vereyim. ISO 9001 belgesi anahtar kelimesinde dünyanın yazısını yazdım yazdırdım ve sonuç olarak mantıklı yazı yazma isteği ve yeteneği tamamen kaybolmaya başladı. Bizim sektörde toplasanız teknik diyelim ki 1000 kelime olsun. Uzunluğu ortalama 1000 kelime kadar olan kaç makale yazabilirsiniz? En az 500 tane danışman var sektörde. Bir o kadar da belgelendirme firması! Her birinin en az 10 sayfası olsa (ki rakamlar daha fazla) aynı 1000 kelimeyi farklı öbeklerde kullanarak kaç farklı tamamen özgün makale yazılabilir ki?

Sadece bu durumda bile 1000 tane firma sitesi olsa her birinin 10 sayfası olsa 10 bin sayfa ve 10 milyon kelime yapar(!)... Düşünsenize 1000 kelime ile 10 milyon kelimelik makale yazacaksınız. Ne yaparsanız yapın tamamen özgün olmayacak. Bu durumda devreye videolar, resimler giriyor. Resimlerde kelime sınır yok... Hayal gücünün sınırı kadar farklı resimler hazırlanabilir (özgün olarak)... Şimdi bir yazı yazın mümkün (!) olduğunca özgün olsun. Sonra bunu tamamen özgün resimlerle donatın ve indexletin... Sonuç aynı makalenin resimsiz olanı ile (her iki sayfanın diğer şartlarının eşit olduğunu varsayıyorum) kıyasladığınızda içinde iki tane farklı ama %100 özgün resim bulunan makaleniz daha üstte yer alacaktır. İyide 1. sıraya oturur mu? Yani diyelim ki ben ISO belgesi almak rekabetli kelimesinde bir yolunu buldum makalesi dahil yüzde yüz özgün (ki bulamadım) bir yazı hazırlasam resimleri videoları tamamen özgün olsa 1. sırada çıkar mıyım? Hayır çıkamam. İçeriği kopya ya da saçma olduğu halde benzer içerikli (paravan sitelerde dahil) sitelerden (semantik) backlink alanlar benden daha yukarıda çıkarlar. Hatta makale kelime sayısı 150 bile olsa 1.sırada çıkar. Spam da yapsa 1. sırada benzer içerikten alınmış backlinki fazla olan siteler benden yukarıda çıkacaktır.
Uzun oldu umarım faydası olmuştur. Özgünlük önemli, PR önemli ... PR'ı meydana getiren yeni Google modeli ise en önemlisidir.

Ek Olarak: Ama yazısal özgünlük bir yere kadar. Görsel ve diğer görsel çalışmalar ile olan özgünlük sınırsız... Benzerlik oranı %100 ise zaten birinci sıraya çıkamayabilirsiniz. Ama bu bir çok farklı faktörede bağlı. En başında da halen backlinler geliyor. Ama benzer içerikli sitelerden alınan backlinkler. Ya da yoğun hit alan sitelerden (haber siteleri gibi) alakalı içerikli sitelerden alınan backlinkler ve tanıtım yazıları...

Ek Olarak:

hairmed adlı üyeden alıntı

Ben de SEO'da artık PR'nin bir önemi olduğunu düşünmüyorum. Backlinklerin bile değeri azaldı.

Bugün hiçbir backlinki olmayan bir sayfanız, ilgi çekici bir içeriği olduğu için sosyal medya platformlarında paylaşılıyorsa, bir süre sonra Google aramalarında da ön plana çıkıyor. PR değerinin olmasının, yüksek PR'li sitelerden tanıtım yazılarıyla backlink almış olmasının bir önemi yok.

Yurtdışındaki önemli SEO bloglarında ortak bir fikir var ki site içi SEO, artık PR'den de site dışı SEO'dan da çok önemli. Sitenizdeki içeriği, alakalı sayfaları birbirine bağlarsanız dışardan backlink almadan site içinde bir backlink havuzu yaratmış oluyorsunuz zaten. Bunun yanında sitenizi, kodlarınızı optimize ederek, on Page SEO denilen kriterlerini de yerine getirirseniz akıllı bir sosyal medya planlaması ile PR ve gereksiz backlinklere ihtiyaç duymadan Google aramalarında yükselmek mümkün. Bu yükselişi bir de özenle oluşturmuş paravan bloglarla desteklerseniz, sabırla, belli bir yere gelmek mümkün.


Yalnız burada haklısınız ancak küçük bir eksiklik mevcut... Sosyal medyada paylaşılan (özellikle herkese açık olmak şartıyla) tüm linkler backlinktir zaten. Burada link gibi olmasa da bir yerde link verilmediği halde sizin sitenizin adı geçiyorsa Google'ın bunu da algıladığını düşünüyorum.

Hatta bir ihtimal "EN DOĞAL" paylaşım (Dolayısı ile Google Gözünde en değerli olan bilgi) aslında link verilmediği halde sitenizden alıntı yapılmış kısımlar ve linksiz olarak adınızın geçtiği tüm sanal konulardır. Mantıklı olan da bu değil mi?
 

 

kendoka kendoka Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 02.06.2014
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Geleneksel Tedavi Usulleri Uzmanı
  • Konum Konya
  • Ad Soyad B** Ö**
  • Mesajlar 1393
  • Beğeniler 257 / 275
  • Ticaret 25, (%100)

hairmed adlı üyeden alıntı

Ben de SEO'da artık PR'nin bir önemi olduğunu düşünmüyorum. Backlinklerin bile değeri azaldı.

Bugün hiçbir backlinki olmayan bir sayfanız, ilgi çekici bir içeriği olduğu için sosyal medya platformlarında paylaşılıyorsa, bir süre sonra Google aramalarında da ön plana çıkıyor. PR değerinin olmasının, yüksek PR'li sitelerden tanıtım yazılarıyla backlink almış olmasının bir önemi yok.

Yurtdışındaki önemli SEO bloglarında ortak bir fikir var ki site içi SEO, artık PR'den de site dışı SEO'dan da çok önemli. Sitenizdeki içeriği, alakalı sayfaları birbirine bağlarsanız dışardan backlink almadan site içinde bir backlink havuzu yaratmış oluyorsunuz zaten. Bunun yanında sitenizi, kodlarınızı optimize ederek, on Page SEO denilen kriterlerini de yerine getirirseniz akıllı bir sosyal medya planlaması ile PR ve gereksiz backlinklere ihtiyaç duymadan Google aramalarında yükselmek mümkün. Bu yükselişi bir de özenle oluşturmuş paravan bloglarla desteklerseniz, sabırla, belli bir yere gelmek mümkün.


Yorumunuz güzel fakat yine bazı olasılıkları biraz kesin gibi ifade etmişsiniz. Yanlış anlamış da olabilirim.
Bizde 1 kişi söylüyor sonra herkes söylüyor sonra herkes inanıyor. Ama gercek bu. Google bir ticari kuruluş olarak güttüğü siyaset ile sizi kandırıyor.
İçerik kral falan değil. Bakın ben ne yaptığımı ince ince ölçen ve yapan bir insanım. Kendi sitelerimde defalarca denedim bunu. www.hacamat-tr.com bu sitenin içeriği %100 özgündür. İçinde 1000 kelimelik makaleler bulunur. Araması 100 k olan bir kelimede haftalardır çalışıyorum. Eğer içerik olsaydı olay şimdiye çoktan geçmiştim diğer siteleri. Benden sonra site açan aynı sektördeki arkadaslarım 1000 kelime keyword girip 50 tane forum tanıtım yapıp ilk sayfaya cıkarken ben hiç backlink almadan anca 2.sayfaya geldim. Bakın bi bu sektörde benim gibi güncel ve faydalı içerik giren var mı.
Eğer diyorsanız backlinkler değerini kaybetti ve içerik ile iyi yerlere gelinir. Bu sözlerinizi ispatlamak için en az 1 site göstermeniz gerekiyor. Ama bu fikrin doğruluğunu ispat için en az 100 site göstereceksiniz ki biz de diyeceğiz "evet arkadas. Artık backlink o kadar da önemli değil. İçerik önemli."
Ben defalarca bunu denedim defalarca yasadım. İçeriğin önemli oluşundaki tek etken bakın üstüne basarak söylüyorum tek etken kullanıcının sitedeki faaliyeti.
Özgün içerik diyenlere soruyorum birbirinin %100 aynısı olan haber siteleri nasıl aynı anda hit alıyor. Sen kullanıcıyı sitede tut da nasıl tutarsan tut.
%100 aynı içeriği savunmuyorum.Ama google bir ticari kuruluş olarak güttüğü siyasetle insanları kandırıyor.
 

 

GuestLion GuestLion WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 20.04.2014
  • Yaş/Cinsiyet 47 / E
  • Meslek Yazılım Geliştirme
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad O** Ö**
  • Mesajlar 852
  • Beğeniler 340 / 340
  • Ticaret 39, (%100)
Anahtar kelime rekabeti ile çok yakından ilgili bir durum bu.

Bununla birlikte site içi link yapısı önemli. Çoğu kişi sitesini oluştururken dışarıda link döngüsü ya da piramit gibi backlinkler inşa ediyor. Aynısı site içerisinde de olmalı. Ama ne yaparsanız yapın "Kaliteli Semantik Backlinkle Beslenen Siteler" özgün değilse bile yükselebiliyor. Elimde bunun örnekleri de mevcut.

Boş sayfa bile yükselebiliyor belli çalışmalar ile. Google'da aratıp ilk sıralarda (ilk 3 sırada gelen) ancak tıklandığında sadece h1 ve h2 başlıktan ibaret siteler yok mu? Var peki nasıl oluyor bu? Gerçi boş sayfada özgün içerik sayılır :)

Bu şekilde yükselmiş sitelerin çoğunda güçlü backlink yapısı mevcut. Tanıtım yazısı konusu da öyle. Tamamen yanlış anlaşıldığını düşünüyorum. Firma tanıtım yazısı adı verildiğinden sanıyorum. Aslında tanıtım yazısı değil gerçekten işe yarayan. Tanıtın yazısı bu yöntemin en alt seviyesi... Değişik versiyonları mevcut. Ve en güçlü baklink alakalı sayfadan içerik olarak görmek gerekiyor tanıtım yazılarını. Yoksa firmayı tanıtan yazılar alıntılanmış ya da önerilmiş siteler değiller. Dünya'nın her yerinde haber bile yapılsa tanıtım yazısı denilen konu sadece reklam amaçlı hazırlanmış özel haber değil midir?
Nu yüzden tanıtım yazısı hazırlanırken reklam metni hazırlamak etki edecektir belki ama az etki edecektir. Bugün Google'ın kullandığı sistemle IP değiştirdiğiniz bile anlaşılmaktayken, paravan blogların nasıl faydalı olduğu aslında açıktır. Sonuçta Google faydalı özgün içerik eklediyseniz paravanda olsa size güçlü puanlar yazmakta. Siz istediğiniz kadar farklı IP ile giriş yapın. (IP değiştirici programlarla) sonuç hep aynı yere çıkacaktır.
Şu dünyalar savaşı z filminde bir şeyin en güçlü olduğun tarafın aynı zamanda en zayıf olduğu yönü olmasını anlatan bir replik vardı. Google da durum farklı değil! Aslında en zayıf yanını ilizyon yaparak (dikkatleri başka yöne çekerek) gizliyor. Bunun için Google yalancı diyorlar. Yalancı değil gizliyor sadece! Zayıf yanını en kuvvetli yanı gibi gösteriyor.
SEO denilen şeyde aslında tamamen buna yönelik değil mi?
Herkes Google'ın zayıf yanını sorguluyor ve bu yarış böyle sürüp gidiyor.
kendoka

kişi bu mesajı beğendi.

hairmed hairmed WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 02.10.2014
  • Yaş/Cinsiyet 34 / E
  • Meslek Full Stack Web Developer
  • Konum Antalya
  • Ad Soyad T** Ü**
  • Mesajlar 141
  • Beğeniler 14 / 66
  • Ticaret 5, (%100)
SEO'da hiçbir şeyi birbirinden bağımsız düşünemezsiniz.

Özgün içerik elbette önemlidir ama SEO ve tasarım açısından çok kötü bir sitede özgün içerik o kadar da önemli değildir. Kendiniz de ifade etmişsiniz zaten. Tasarım açısından kötü ve kullanışsız bir sitede, ne kadar güzel içerik olursa olsun hiçbir kullanıcı kalmaz. Bu da sizin otomatik olarak Google'daki değerinizi düşürür.

- Siten yavaş yükleniyor olabilir. Kullanıcı siteni daha açılmadan kapatır.
- Siten mobil uyumlu değildir, tablet veya telefondan açan kişi görür görmez kapatır.
- İçeriğin özgündür ama okuması zordur. Anlaşılır değildir. Kullanıcı devam etmeden kapatır.
- Siten reklamlarla, popuplarla, splashlerle doludur. Kullanıcı rahatsız olur kapatır.

Böyle onlarca şey sayabilirsin. Zaten bizim SEO dediğimiz şey bunların bütünüdür. İçeriğin özgün olması yetmez. Onun anlaşılabilir olması lazım. Kullanıcının sitede gezerken keyif alması lazım. İçeriğinin dışardan backlinklerle beslenmesi lazım.

Şöyle bir örnek vereyim:

Görünüm olarak birbirinin aynısı olan 2 ayrı site düşünün. 2 site de aynı makeleyi yayınlıyor. Birisi makaleyi olduğu gibi sitesine koyuyor. Diğeri de aynı makeleyi işleyerek yayınlıyor. Kullanıcının dikkatini çekmek için fotoğraflar ekliyor. H etiketleri ile başlıklar kullanıyor. Paragrafları kullanıcıyı sıkmayacak uzunlukta ayarlıyor. Vurgulamak istediği cümlelerin altını çiziyor, kalınlaştırıyor. Kullanıcının dikkatini canlı tutuyor. Aynı şekilde yazı içinden sitedeki başka başlıklara link veriyor. Kullanıcıyı sitenin başka sayfalarında gezmeye teşvik ediyor.

İstatistikler ikinci sitede kullanıcının daha çok kaldığını söylüyor. Bununla ilgili PDF olarak yayınlanan çok makale vardı. Bulabilirsem daha sonra yazımın altına eklerim. Dümdüz yazılan makaleler kullanıcıyı kesinlikle okumaya teşvik etmiyor.

Şunu demek istiyorum sadece özgün içerik yazarak bu iş olmaz. Özgün içerik çok önemli ama onu beslemek lazım. Google'nin spam ekibinin yöneticilerinden Matt Cutts Google algoritmasının 300'den fazla parametreye bağlı olduğunu söylüyor. Biz sadece özgün içerik yazıp sonuç elde edemeyiz.

Ben çalışmalarından URL olarak örnek veremem. Sadece şöyle bir örnek verebilirim. SEO çalışması için bir site aldım. İçeriğin tek bir harfine dokunmadan sadece her makaleyi SEO uyumlu hale getirerek her bir kullanıcının sitede kalma süresini 1.5 dakikadan 4 dakikaya çıkardım. Bu çok basit birşey ama değerli birşey.

Vaktim olsa da daha da uzun yazmak isterdim ama en azından anlatmak istediğim şeyi anlattığımı düşünüyorum.
 

 

kendoka kendoka Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 02.06.2014
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Geleneksel Tedavi Usulleri Uzmanı
  • Konum Konya
  • Ad Soyad B** Ö**
  • Mesajlar 1393
  • Beğeniler 257 / 275
  • Ticaret 25, (%100)

hairmed adlı üyeden alıntı

SEO'da hiçbir şeyi birbirinden bağımsız düşünemezsiniz.

Özgün içerik elbette önemlidir ama SEO ve tasarım açısından çok kötü bir sitede özgün içerik o kadar da önemli değildir. Kendiniz de ifade etmişsiniz zaten. Tasarım açısından kötü ve kullanışsız bir sitede, ne kadar güzel içerik olursa olsun hiçbir kullanıcı kalmaz. Bu da sizin otomatik olarak Google'daki değerinizi düşürür.

- Siten yavaş yükleniyor olabilir. Kullanıcı siteni daha açılmadan kapatır.
- Siten mobil uyumlu değildir, tablet veya telefondan açan kişi görür görmez kapatır.
- İçeriğin özgündür ama okuması zordur. Anlaşılır değildir. Kullanıcı devam etmeden kapatır.
- Siten reklamlarla, popuplarla, splashlerle doludur. Kullanıcı rahatsız olur kapatır.

Böyle onlarca şey sayabilirsin. Zaten bizim SEO dediğimiz şey bunların bütünüdür. İçeriğin özgün olması yetmez. Onun anlaşılabilir olması lazım. Kullanıcının sitede gezerken keyif alması lazım. İçeriğinin dışardan backlinklerle beslenmesi lazım.

Şöyle bir örnek vereyim:

Görünüm olarak birbirinin aynısı olan 2 ayrı site düşünün. 2 site de aynı makeleyi yayınlıyor. Birisi makaleyi olduğu gibi sitesine koyuyor. Diğeri de aynı makeleyi işleyerek yayınlıyor. Kullanıcının dikkatini çekmek için fotoğraflar ekliyor. H etiketleri ile başlıklar kullanıyor. Paragrafları kullanıcıyı sıkmayacak uzunlukta ayarlıyor. Vurgulamak istediği cümlelerin altını çiziyor, kalınlaştırıyor. Kullanıcının dikkatini canlı tutuyor. Aynı şekilde yazı içinden sitedeki başka başlıklara link veriyor. Kullanıcıyı sitenin başka sayfalarında gezmeye teşvik ediyor.

İstatistikler ikinci sitede kullanıcının daha çok kaldığını söylüyor. Bununla ilgili PDF olarak yayınlanan çok makale vardı. Bulabilirsem daha sonra yazımın altına eklerim. Dümdüz yazılan makaleler kullanıcıyı kesinlikle okumaya teşvik etmiyor.

Şunu demek istiyorum sadece özgün içerik yazarak bu iş olmaz. Özgün içerik çok önemli ama onu beslemek lazım. Google'nin spam ekibinin yöneticilerinden Matt Cutts Google algoritmasının 300'den fazla parametreye bağlı olduğunu söylüyor. Biz sadece özgün içerik yazıp sonuç elde edemeyiz.

Ben çalışmalarından URL olarak örnek veremem. Sadece şöyle bir örnek verebilirim. SEO çalışması için bir site aldım. İçeriğin tek bir harfine dokunmadan sadece her makaleyi SEO uyumlu hale getirerek her bir kullanıcının sitede kalma süresini 1.5 dakikadan 4 dakikaya çıkardım. Bu çok basit birşey ama değerli birşey.

Vaktim olsa da daha da uzun yazmak isterdim ama en azından anlatmak istediğim şeyi anlattığımı düşünüyorum.

Evet ustam haklısın. Ama işte çıkış noktamız backlinklerin değeri konusuydu ya. Şimdi bu yukarıda saydığınız bütün özellikleri anti seo olan bir site sadece backlinkle yukselebiliyor. Hatta yükseliyor. O zaman kimse kalkıp da backlink öenmini yitirdi demesin. Sadece backlinke bakış açısı değişti. Ve zaten satış ortaklığı hakkındaki bildirisinde tanıtım yazısı olayı resmileştirdi google. Evet 300 kriter olabilir. Bence hala backlink tek basına bu kriterleri yener :)
hairmed

kişi bu mesajı beğendi.

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al