Haberler noktasında iki ayrı konu var. Bazı haberler gel-geç türünden oluyor. Bunlarda özgünlük çokta lazım olmayabilir. Sonuçta bir yerde bir olay olmuş ve o konu haber yapılmıştır. Ancak bunun dışında kalıcı haberler de vardır. Sağlık hakkınd yazılmış bir haber, bilimsel konularda yazılmış haberler gibi. İşte burada bahsettiğim ikinci kısımda ki haber türü öenm arz ediyor. Kalıcı haberlerde tamamen özgün olunmalı.
Tabi burada sayısal oranlar ön planda. Günlük haberleri önce giren kazanır diye bir şey yok. İsterseniz geç girin. Burada etki eden haberi yayınlayan sitenin SEO puanlaması başta olmak üzere (yani domain gücü) konu ile ilgili haberin detay ve uzunluğu + özgünlüğü sıralamaya direk etki ediyor.
Kalıcı haber türlerinde ise özgünlük oranı %50'nin üstünde olmalı. Google haberleri değerlendirirken bunları farklı sınıflandırıyor. Siz duplicate yapsanızda bazı haberlerde böyle değerlendirme yapılmıyor. Copyscape zaten size göre yüzde 100 olan kopya oranını dikkat edin %40 tan fazla görmüyor. Haber ne kadar özgünde olsa binlerce haber sitesinin aynı basit geçici haberden farklı özgün haber yapması çok zor. Bunlarda özgünlük %20 ise büyük kardasınız demektir. Haberi birazda ekleme yaparak (bilgi amaçlı) genişetebilirseniz daha fazla şansınız olacak demektir. Bu elbette rebaketin ve arama yoğunluğunun az olduğu kelimelerde böyle.
Kalıcı bilgi içeren haberlerin ise dediğim gibi özgünlük oranı en az %50 olmalı...
Ama hemen belirteyim bir haberi ilkte girseniz yüzde100 özgünde olsa gidipte o haberde birinci sırada çıkarsınız diye bir şey yok. Aynı haberin uzun kuyruklu aramalarında çıkabilmek mümkün ama onlardanda az gelecektir.
Mesela bugün çıkan habere bakalım.
http://www.gazetekurtkoy.com/yesim-ceren-bozuglu-o-hayat-benim-dizisinden-ayrildi/ haberine bakalım. Burada genellikle bu haberi merak edenler doğrudan Yeşim Ceren Bozoğlu yazdıklarında zaten ilk sırada diziden ayrıldığı haberi geliyor. Ama eğer başlığımız neden ayrıldı gibi olsaydı o arama az olacağı için ilk sayfada bile gelebilirdi.
Bir diğer örnekte 20 mart 2015 tam güneş tutulması araması.
http://www.gazetekurtkoy.com/tam-gunes-tutulmasi-20-mart-2015/ Bu haberi yaptığımda ikinci sayfanın üstlerine yakın çıkıyordu ve hit aldı ama o tarihte arama sayısı azdı. Bugün
http://www.gazetekurtkoy.com/20-mart-2015-gunes-tutulmasi/ yeni bir güneş tutulması haberi daha yaptım. Direk 5-6.cı sayfadan index alabildi.
Üstelik urlde belirtmedim (unutarak) ve indexlendi. Şimdi diğer haberle ortak içerik görünüyor ve halen eski haberi veriyor. (İlk haberi girerken eski habere link verdim öyle indexlenmişti. Sonra ne yaptıysam olmadı!)...
Özetle budur...