lostyazilim
tr.link

Hazır Asset Kullanmak Yanlış mı?

Oyun geliştiricilerin, basının, oyuncuların ortak bir noktada kolay kolay buluşamadığı teorik bir sorun üzerine konuşalım mı? İşi önemli kılan ise bu teorik problemin, özellikle ülkemizde sık sık pratik olarak da karşımıza çıkıyor olması. Gelin hazır bileşenlerle oyun yapmanın günahını, sevabını bu yazıda derleyelim.

Baştan görüşümü söyleyeyim. Bana kalacak olursa (ki bilirim, kalmaz) hazır dosyalardan faydalanarak ortaya bir içerik çıkartmakta büyük bir yanlış yok. Elbette kolaya kaçmanın her zaman itici bir yanı olduğu, alkışı  daha az hak ettiği çok açık. Ancak eğer geliştirici kimseden alkış beklemeden bir iş ortaya koyuyor ve bunu sergiliyorsa, ee bu zaten gayet olabilir. Fakat sektörümüz, özellikle de ülkemizde ortadan ikiye ayrılıp uç köşelere geçmiş durumda. Ya alkışlamayı ya da toprağın altına gömmeyi kendimize görev bilmiş durumdayız. Bu gerekli mi gerçekten?

Hazır Asset Kullanmanın da Farklı Boyutları Var

Bu noktada dosyalardan faydalanan iki tür geliştirici gözümüze çarpıyor. Birinci grup, uzmanlık alanı dışında kalan konularda dışarıdan dosya satın alan bir grup. Bu oldukça doğal, ekipte grafiklerde uzmanlaşmış, yazılımda markalaşmış insanlar varken sesten kimse anlamayabilir. Amatörce ortaya koymaktansa, bu noktada çalışmalar satın almak yanlış mı? Bence gerçekten değil. Gerçi zaten bu gruba karşı bir şey diyen de pek yok zaten.

Diğer grup ise neredeyse bütün bileşenleri bir paket halinde satın alıyor ve bunları doğru (en azından çoğunlukla) şekilde bir araya getiriyor. Bunlar da Steam vb platformlarda sürekli olarak dolaşıma sokuluyor. Birbirlerinin neredeyse tıpatıp aynısı olan heves projelerini sık sık görebiliyoruz. İşin aslını söylemem gerekirse bu durum çok da kötü değil. Geliştiriciliğin önemli aşamalarından birisi de bu parçaları doğru bir şekilde bir araya getirmeyi öğrenmek diyebiliriz. Tanıdığım birkaç çok başarılı geliştirici, bu şekilde başladıkları serüvenlerinin neticesinde bugün büyük yatırımlar aldıkları ya da büyük şirketlerin ekiplerine dâhil olabildikleri önemli barajları aştılar.

Ancak kabul etmek lazım ki bu grup içerisinde işin bir basamak yukarısına kendini atmamış olan, bu konfor alanında kalmayı seven geliştiriciler de var. Bu arkadaşlar için nitelik değil, nicelik önemli diyebiliriz. İşte grup içerisindeki bu yapbozlardan hoşlanan üç beş geliştirici hem basının, hem de oyuncuların bütün hazır asset kullanan ya da en azından bunlardan bazen faydalanan ekiplere düşman olması durumunu yaratıyor. Gerçekten oldukça üzücü.

Rockstar Games Yeni Bir
İlginizi Çekebilir!

Rockstar Games Yeni Bir "Orta Çağ" Oyunu Üzerinde Çalışıyor

Grand Theft Auto (GTA) ve Red Dead Redemption (RDR) serileri gibi oyun dünyasında büyük ses getirmiş yapımlara imza atan Rockstar Games için ortaya çıkan bazı bilgiler biz oyuncuları yine heyecanlandırdı. En son GTA 6 fragmanı ile bizi ...

Tartışma Malzemesi Dahi Etmemeliyiz

Nitelik öncelikli davranmayan bu arkadaşların da gelir elde etmesi lazım, bu nedenle işlerini genellikle milli değerlere oynayarak öne sürüyorlar. Şehir isimleri, bayraklar, cami gibi değerlerimiz bunlara örnek sayılabilir. Bunlara karşı hassas arkadaşlarımızın cüzdanlarına diktikleri gözleriyle iştahları kabarıyor. Buna şans vermemek de bizim elimizde sonuç olarak. Tartışmalarla markalaşma yollarında önlerini açmak da bizim yanlışımız sayılsın değil mi?

Sizin hazır dosya kullanmakla ilgili düşünceleriniz neler? Yorumlarda düşüncelerinizi bizimle paylaşmanızdan çok mutlu oluruz.

Bu içeriğe tepkini gösterebilirsin! 👍 5 / 5 (6 değerlendirme)

6 kişi bu içerik hakkında tepkilerini gösterdi. Sen de tepkini göstererek yazarlarımıza geri bildirim verebilirsin.

Yorumunuz

    Son Yorumlar

    Site Ayarları
    • Tema Seçeneği
    • Site Sesleri
    • Bildirimler
    • Özel Mesaj Al