reklam
reklam

Oyun Firmalarının Başarılı İletişim Stratejileri

Nedeni oyun firmalarının çalışanlarının da sıkı birer oyuncu olması mıdır bilinmez, oldukça başarılı iletişim stratejileri yaratabiliyorlar. Bu hareketleri nedeniyle birçok firma kendi fanatiklerini doğuruyor ve biz oyuncular hangi oyunun daha iyi olduğuna dair saatler süren muhabbetler içerisinde kendimizi bulabiliyoruz.

Bu konuda elbette iyi yürütülmüş hareketleri saymaya çalışsak işin içerisinden çıkamayız ancak birkaç harika örneği sizin için derledik. Bu örneklerde firmaların nasıl iletişim kanalıyla oyunlarının kemik kitlelerini geliştirdiğini ve hatta daha da ileriye gidip iletişim kanalını doğrudan kazançlı bir hale dönüştürdüklerini görebiliyoruz. Eğer bu tip halkla ilişkiler kokan hareketler ilginizi çekiyorsa muhtemelen aşağıdaki hareketlerdeki öngörü ve azmi de beğenirsiniz. Buyurun başlayalım efendim.

Assassin’s Creed Kitapları

Bir oyun serisinin, hele ki Assassin’s Creed gibi bir yapımın büyümesindeki en önemli faktör hikâye anlatıcılığıdır dersek yanlışlık yapmış olmayız. Assassin’s Creed içerisinde istediği anlatımı bulan ve bunu daha fazla tatmak isteyenler için Ubisoft gerçekten güzel bir edebi seriyi de oyuncularına armağan etmiş durumda.

Elbette pek çok oyun kitabı bulunuyor ancak bunlar arasında yüksek emek verilip, pek çok dile (Türkçe de dâhil) çevrilenler oldukça kısıtlı. AC burada iyi bir örnek olduğu için anmamak haksızlık olurdu.

Blizzard Hikâye Anlatısı

Madem konumuz ‘lore’ o zaman Blizzard’ı anmamak olmaz. Oldukça rekabetçi yapıda bulunan bir oyunu için dahi güzel bir altyapı oluşturup ona detaylı bir hikâye eklemekten hiç çekinmeyen bir şirket karşımızda. Hadi bunu Warcraft ya da dahası Diablo gibi efsanevi evrenlerde anlayabiliyoruz. Ancak bunu eşsiz diyebileceğimiz bir yapıyla Overwatch için de yapmış olmaları onları iletişim stratejisinde (son olayları bir kenara bırakabilirsek) başarılı kılıyor.

Riot Turnuvaları

Yeni League of Legends oyuncuları bu söylediğimi hatırlamayabilirler ve işin aslı onları şu an şahit oldukları da bana yabancı gelecektir. Ancak Riot Games ülkemizdeki ismini kazanırken fiziksel bir iletişim stratejisi yürütmekten hiç çekinmedi ve bu gerçekten de bir oyun şirketinin ülkemizdeki en büyük hamlesiydi diyebiliriz. Ülkemizin dört bir yanında internet kafe ortamlarında düzenlenen bölgesel turnuvaları, Türkiye çatısında birleştirdikleri mevsim turnuvaları yapıyorlardı. Bu da denenmemiş ve oyunun başarısını çok olumlu etkileyen bir durumdu ve 2 yıl boyunca sürdürdüler. Tebrik edilesi gerçekten.

Valve Çizgi Filmleri

Bir oyun şirketi, animasyon motoruyla neden bu kadar uğraşsın ki? Oldukça iyi geri dönüşleri olan Source Filmmaker programı tam bir strateji hamlesi. Stüdyo burada yaptığı harika seviyedeki oyun animasyonlarının yanında, programı ücretsiz bir şekilde de dağıtıyor ki oyuncular da kendi üretimlerini diğer arkadaşlarıyla sunabilsin. Bu hamle Team Fortress 2’nin yıllarca kendi PR’ını yapabilmesini sağladı. Ayrıca TF 2 için yapılan harika animasyon serisinden sevdiğim bir örneği de aşağıya ekliyorum.


Bildiğiniz daha başka oyun firması iletişim stratejisi varsa yorumlarda bizimle paylaşabilirsiniz. Keyifli vakitler dileriz.

Bu içeriğe tepkini gösterebilirsin! 👍 4 / 5 (1 değerlendirme)

1 kişi bu içerik hakkında tepkilerini gösterdi. Sen de tepkini göstererek yazarlarımıza geri bildirim verebilirsin.

Yorumunuz

Yorum yapmak için giriş yapın.

    Son Yorumlar

    Site Ayarları
    • Tema Seçeneği
    • Site Sesleri
    • Bildirimler
    • Özel Mesaj Al