Bir video oyunu hazırladık ve sıra geldi oyunculara bu ürünü pazarlamaya. Peki, oyunseverlere nasıl ulaşabiliriz? Gelin bu yazımızda çeşitli yollara göz atalım ve dikkat edilmesi gereken noktaların da basitçe altını çizelim.
Bu arada uzmanlık alanımda bugün yalnızca PC ve konsol oyunları bulunduğu için mobil oyunlar hakkında pek bir şey çıkaramazsanız lütfen kızmayın. Hâkim olmadığım bu alanda bilgi paylaşacak olsam, belki de faydasını değil zararını görebilirdiniz. Şimdi ilk başlığımızla, konuya hızlı bir giriş yapalım.
Bütçe Sandığınız Kadar Önemli Olmayabilir
Özellikle bağımsız oyunlarda, bütçe sandığımızın çok daha azı kadar önemli ve herhangi bir harcama yapmadan da oldukça başarılı pazarlama faaliyetleri yürütmemiz mümkün. Elbette optimizm de bir yere kadar, pazarlamaya ayırdığınız güçlü bir sermayeniz varsa pek çok sorunu daha kolay yollarla aşabilirsiniz. Yine de bütçesiz bir pazarlamada neler yapabilirsiniz basitçe listeleyelim.
- Topluluklara ulaşın: Bu toplulukları WM Aracı’nda da bulabilirsiniz, Reddit’te de, Facebook ve Twitter’da da. Oyununuzdan hoşlanacağını düşündüğünüz topluluklara ulaşıp en samimi haliyle oyununuzu anlatın. Gelen etkileşim yüzünüzü güldürecektir. Özellikle Reddit ve Discord gibi platformlarda milyonlarca oyuncu, bir sonraki ilgilerini cezp edecek oyunu bekliyorlar. Oyununuzun türüyle eşleşen diğer oyunların ve türlerin topluluklarına girebilirsiniz.
- Influencer listesi hazırlayın: Oyununuza başka hangi oyunlar benziyor? Bu oyunlarda hangi YouTube kanalları ve Twitch yayıncıları geçmişte içerik üretti? Şimdi bu insanlardan ulaşabildiğiniz mail adreslerini çıkarın ve onlara “Oyunumuza kanalında yer verir misin?” mesajları atın. Oyununuzdan detaylıca bahsetmeyi de unutmayın. Twitch yayıncılarının Discord kanallarını da ziyaret edebilir ve yayınları esnasında chat alanlarını ziyaret edebilirsiniz.
- Basın bültenlerini unutmamak lazım: Pek çok içerik üreticisi, yeni oyunları basın kuruluşlarından takip ediyor. Info adresleri de olsa ulaşabildiğiniz bütün oyun basınına bu bültenleri göndermekte fayda var. Oyun içi ekran görüntüleri, oyunun kısa bir özeti, belliyse çıkış tarihi ve haber değeri içeren her detay bu bültende yer alabilir.
90’lı Yılların Efsane DoS Oyunu Road Rash Yeniden Doğuyor!
Steam’in olmadığı internetin uğramadığı bu diyarlarda bir zamanlar hakimiyet DoS oyunlarının elindeydi. Piksel piksel giden, Atari’den bozma oyunları her gördüğünüzde içiniz cızbız ediyorsa mangalda kül bırakmayan Road Rash’...
Steam İçin Dikkat
Eğer oyununuzu Steam’de yayına alacaksanız pazarlama ekstradan önem kazanıyor. Çünkü platformda sürekli olarak oyunlar yayına alınıyor. Dikkatli olmamız gerekiyor. Oyunlarımız için en az 10.000 istek listesi toplamamız lazım ki bu bizi algoritmada öne taşısın. Çıkıştan önce yukarıdaki taktiklerle beraber demo ve festivaller bu metriği tutturmamız için önemli birer silah.
Satacak Fikri Bulmak ve İlk Günden Pazarlamaya Başlamak
Oyunlarımıza aylarca ve hatta bazen yıllarca emek vererek çıkışa hazırlıyoruz. Satış aşamasına geldiğimizdeyse tüm emeklerimiz çöoe gidebilir. Bu olmasın istiyorsak, aslında pazarlamanın oyunla ilgili ilk düşüncemiz aklımızda oluştuğu anda başladığını kabul etmeliyiz.
Bu nedenle de oyunlarımızı geliştirmeye başlamadan önce, oyuncuların ilgisini çekebilecek mi kafamızda netleştirmemiz gerekiyor. Çünkü müşteri oyuncular ve ilgilerini çekmeyecekse ne kadar pazarlama yaptığımızın da hiçbir anlamı yok. Eğer bu fikri bulduysak işimiz çok ama çok daha kolay.
Pazarda yeri olacak oyun fikriyle çalışmalara başladığımız anda, pazarlamasına da başlayalım. Sosyal medya hesaplarından bol bol paylaşım yapalım, topluluklara ve kitle üzerinde etkisi olan insanlara ulaşalım, ufak video kesitleri hazırlayalım. Pazarlama için aklımızda her ne varsa, daha ilk dakikadan uygulamaya geçmenin pek çok avantajı bulunuyor.
Sizin aklınıza pazarlama için başka neler geliyor? Yorumlarda bizimle paylaşarak hem bize hem de diğer geliştiricilere yardımcı olabilirsiniz.